• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401101307688
  • خبرنگار : 50123

#سه‌شنبه_با_کتاب

معرفی کتاب «پدرِ آن دیگری» توسط مسئول کتابخانه حافظ شهرکرد

معرفی کتاب «پدرِ آن دیگری» توسط مسئول کتابخانه حافظ شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کتاب «پدرِ آن دیگری» نوشته «پرینوش صنیعی» از مجموعه کتاب‌های رمان اجتماعی_ خانوادگی است که توسط انتشارات روزبهان منتشر شده است.

سه‌شنبه‌ای دیگر از راه رسید، در ادامه پویش #سه‌شنبه_با_کتاب، کتاب«پدرِ آن دیگری» نوشته «پرینوش صنیعی» توسط مسئول کتابخانه حافظ شهرکرد معرفی می‌شود.

معرفی شناسنامه‌ای کتاب

کتاب «پدرِ آن دیگری» نوشته «پرینوش صنیعی» از مجموعه کتاب‌های رمان اجتماعی_ خانوادگی است که توسط انتشارات روزبهان در سال ۸۳ و در ۲۹۰ صفحه منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب درباره. ..

روایت‌گر دوران کودکی پسر بچه‌ای است که زندگی عادی ندارد و مثل هم سن و سال هایش زندگی نمی‌کند، شهاب راوی داستان، در روز تولد بیست سالگی‌اش با دیدن عکسی خاطرات دوران کودکی را مرور می‌کند و آن را برای مخاطب شرح می‌دهد.

شهاب از تحقیرهای پدرش خسته شده، شهابی که از تبعیض‌های پدرش بین او و برادر بزرگش آرش رنج می‌برد، برادرش درس خوان و با استعداد است و همین ویژگی‌ها موجب جلب تمام توجه پدر خانواده به آرش می‌شود، به طوری که پدر دو پسرش را با هم مقایسه می‌کند و در مقابل آرش باهوش، شهاب خنگ قرار می‌گیرد.

در این بین شهاب برای دفاع از خود سکوت می‌کند. یعنی اعتراض می‌کند اما اعتراض او بی‌صداست. او به اصطلاح لالی انتخابی و یا سکوت پیشگی گزینشی را برمی‌گزیند و هیچوقت با هیچ کسی حتی اطرافیان نزدیک صحبتی نمی‌کند.

این کتاب را بخوانید چون...

باتوجه به اینکه این کتاب نوعی رمان اجتماعی است اما نویسنده به گونه‌ای آن را نوشته که موضوعات روانشناسی و جامعه‌شناسی در آن وجود دارد و برای والدینی که فرزندان خود را با یکدیگر هم مقایسه می‌کنند خواندنی است.

این کتاب به ما کمک می‌کند...

در عین حال که فرد می‌تواند اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب پر کند یاد می‌گیرد که چگونه با فرزندان خود صحبت کند و بداند هیچ فرزندی مثل دیگری نیست، یعنی نوع تربیت و رفتار والدین با کودک در این کتاب به خوبی بازگو شده است.

اگر بخواهم درباره کتاب خیلی کوتاه برای شما توضیح بدهم باید بگویم که...

پسری که تا سن ۶ سالگی صحبت نمی‌کند و همه فکر می‌کنند او کر و لال است، در حالی‌که هیچ‌گونه مشکل جسمی ندارد و به دلیل مقایسه کردن‌ها حتی در جمع‌ خانوادگی صحبت نمی‌کند، فقط گاهی صداهایی از خود در می‌آورد.

در این کتاب به صورت کاملا روان سرگذشت تک‌تک روزها از زبان پسر بیان می‌شود، پسری که به دلیل رفتار پدر این‌گونه شده است، حتی تا دوران دانشجویی به خوبی امکان صحبت کردن نداشته است اما به دلیل علاقه به نقاشی، نقاش می‌شود و آثار خود را در نمایشگاه قرار می‌دهد.

این کتاب را توصیه می‌کنم به...

با توجه به داستانی بودن کتاب، علاوه بر توصیه به مطالعه آن توسط والدین به ویژه مادران، برای نوجوانان نیز مناسب است.

متاسفانه امروزه برخی شرایط افراد از مراجعه به مشاوره و روانشناس امتناع می‌کنند، در حالی‌که کتاب‌هایی این چنینی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مطالعه و از آن‌ها راهنمایی گرفت.

این پاراگراف از کتاب را خیلی پسندیدم...

او روح کلمات را می نویسه، کارش دیگر خطاطی نیست؛ بیشتر یک نوع نقاشی پر مفهومه، من فکر می‌کنم اگر یه آدم بی‌سواد هم به اینا نگاه کنه می‌فهمه چی نوشته.

از یک تا ۵ به این کتاب پنج ستاره می‌دهم

به این کتاب امتیاز پنج می‌دهم،زیرا بسیار تاثیرگذار است و مطالب بسیار آموزنده‌ای در آن بیان شده که نوعی راهنمایی برای والدین به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha