• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401101307687
  • منبع : نمایندگی قزوین

محمدبیگی:

سردار سلیمانی بر قله انسانیت ایستاده است

سردار سلیمانی بر قله انسانیت ایستاده است

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخلاص سردار سلیمانی، گفت: جهان مملو از مدعیانی است که دچار خودپرستی و غرورند و از ارزش‌های والای انسانی و اسلامی دور شده‌اند اما حاج‌قاسم همه بزنگاه‌ها و پرتگاه‌های زندگی را با بی‌ادعایی و مخلص بودن با موفقیت پشت سر گذاشت و در قله انسانیت به بالاترین مدارج صعود کرد.

دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مکتب حاج‌قاسم؛ مکتب انسانیت، شرافت، پیروی از اهل بیت (ع) و امامت است؛ مکتبی است که دوری از تجملات، ساده‌زیستی و اخلاص در آن موج می‌زند.

وی بیان کرد: حاج‌قاسم گرچه یک فرد است اما به تنهایی نمونه‌ای کامل از مکتب راستین اسلام ناب محمدی (ص) بود و به همین سبب رهبر معظم انقلاب از ایشان به‌عنوان مکتب حاج‌قاسم یاد می‌کند چون عصاره‌ای از فضایل ملت ایران است که همواره بر تارک ایران و جهان می‌درخشد.

این نماینده مجلس گفت: سردار سلیمانی فقط یک شخص بزرگ نیست بلکه شخصیتی ماندگار است که ویژگی‌های مکتب اسلام انقلابی را به شایستگی نشان داده و لازم است این مکتب برنامه‌ درسی، تربیتی و پرورشی خانواده‌ها، معلمین و مسئولین برای تربیت نسل جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد: اخلاص حاج‌قاسم سبب شد تا به‌سرعت در جان‌ها و قلب‌ها نفوذ کند، بی‌ادعا بودن سردار بیش از هر موضوع دیگری به چشم می‌آمد، چون جهان مملو از مدعیانی است که دچار خودپرستی، منیت و غرورند و عمر خود را صرف جمع‌آوری مال و جاه و مقام می‌کنند که در نهایت در راه رسیدن به آرمان‌هایشان سقوط کرده و از ارزش‌های والای انسانی و اسلامی دور می‌شوند اما حاج‌قاسم همه بزنگاه‌ها و پرتگاه‌های زندگی را با بی‌ادعایی و مخلص بودن با موفقیت پشت سر گذاشت و در قله انسانیت به بالاترین مدارج صعود کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه حاج‌قاسم قهرمانی برای امت اسلامی بود، تصریح کرد: با مشاهده شخصیت سردار شاخصه‌هایی که می‌توان برای یک قهرمان شمرد ایمان به خدا، تقوا، قدرت الهی، خستگی‌ناپذیری، شجاعت، مجاهدت، زمان شناسی، بصیرت، ایثار و از جان گذشتگی است که به ذهن متبادر می‌شود.

وی علت ماندگاری سردار سلیمانی در جان‌ها و یادها را بی‌ادعایی و اخلاص عنوان کرد و افزود: شهید سلیمانی جز برای خدا کاری انجام نمی‌داد، بزرگ منش و به شدت ولایت‌مدار بود و به محض اینکه کلامی از رهبر  را دریافت می‌کرد بلافاصله به آن جامه عمل می‌پوشاند و در این مورد درنگ نمی‌کرد حتی اگر با محاسبات دنیایی همخوانی و مطابقت نداشت.

بسیاری از جنبه‌های شخصیتی حاج قاسم ناشناخته است

محمدبیگی با اشاره به حال و هوای روز شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: در طول زندگی چند حادثه تلخ را تجربه کردم که نخستین آن فوت امام خمینی (ره) بود که غم عظیمی در دل آحاد مردم قرار داد زیرا لطفی که امام به جهانیان در معرفی انقلاب اسلامی و تمدن‌ نوین اسلامی کرد بی‌نظیر بود؛ اما حادثه بعدی که همچون آواری بر سر ما خراب شد خبر شهادت حاج‌ قاسم بود.

وی بیان کرد: حاج قاسم در زندگی‌ من همواره جایگاه ویژه‌ای داشت و زمانی که ایشان در عملیات‌ها موفق می‌شدند من در فضای مقابل مطب جشن می‌گرفتم، پلاکارد می‌زدم، شیرینی پخش می‌کردم و در مقابل هرگز انتظار نداشتم به این زودی خبر شهادتش را بشنوم.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: حال غریبی داشتم، انگار پدر از دست داده بودم و بیشتر از همه احساس می‌کردم که رهبر عزیزمان مالک‌اشتر خود را از دست داده است. خبر بسیار غم‌بار بود. مظلومیت سردار در شهادتش بسیار شبیه شهادت امام‌حسین (ع) بود، إرْباً اربا شده بود و دست و انگشترش روضه مجسم بود که صحنه کربلا را برای ما تداعی می‌کرد.

محمدبیگی با بیان اینکه همچنان پس از گذشت سه سال هنوز داغ فراق ایشان بر دل‌های ما سنگینی می‌کند، گفت: شاید روزها و ماه‌ها بود که اشک بی‌اختیار از چشمانمان جاری می‌شد و هنوز پس از گذشت ۳ سال همواره در کنار تمثال رهبرم عکس این سردار بزرگ را هم به همراه دارم، چهره مبارکش را می‌بینم، وجود او را حس می‌کنم و در مسائل زندگی و کاری‌ام از او کمک می‌خواهم.

این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: ابتدا به خودم نهیب می‌زنم که در جهت شناخت بیشتر شخصیت سردار سلیمانی بیشتر مطالعه کنم چون هنوز خیلی از جنبه‌های وجودی ایشان برای ما ناشناخته است؛ باید احوالات، سیره و نحوه زیست او را بشناسیم و به دیگران هم معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من به‌عنوان یک مسئول در برهه‌ای از زمان باید اخلاص، ولایتمداری، ساده زیستی و مقدم دانستن مردم بر خود را از سردار الگو بگیرم و به جوانان هم توصیه می‌کنم که از تلاش، شجاعت، مجاهدت، ولایت‌مداری، بزرگی و بزرگ‌منشی، دلسوزی و انسان دوستی این مرد بزرگ درس بگیرند و هرگز از دنبال کردن آرمان‌های اسلام و انقلاب دست نکشند.

محمدبیگی در پایان بیان کرد: نسل جوان ما یقین داشته باشند که بدون شک زمین به بندگان صالح خدا ارث خواهد رسید و حاج‌قاسم نمونه بنده صالح خدا در دوران ما بود که باید این اسطوره جهانی را بیش از پیش بشناسیم و سعی کنیم در حد توان خود را شبیه او کنیم چون او هم مانند ما در خانواده معمولی به دنیا آمد و در همین جامعه و در کنار ما زندگی کرد یعنی وجود و خاطراتش الگویی قابل لمس و قابل تصور برای ماست پس از این فرصت استفاده کنیم و خود را به روش و مرام و سبک زندگی او نزدیک کنیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha