• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401101307681
  • خبرنگار : 71516

فلسطین: تهدیدات مکرر اسرائیل برای تغییر وضعیت تاریخی مسجد الاقصی اعلام جنگ است

فلسطین: تهدیدات مکرر اسرائیل برای تغییر وضعیت تاریخی مسجد الاقصی اعلام جنگ است

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، تهدیدات مکرر رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی اعلام جنگ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: تهدیدات مکرر اسرائیل برای تغییر وضعیت تاریخی مسجد الاقصی اعلان جنگ است. تمام این مسائل پیچیده آغازگر مرحله جدیدی از تنش و درگیری است که بدون شک یک مرحله تاریخی متفاوت است برای همین اسرائیل باید به خوبی درک کند که قدس همواره کلید امنیت و صلح و تنها شرط تاریخی برای حفظ ثبات در این منطقه است.

وی گفت: آزمون واقعی برای دولت آمریکا درباره سیاست‌ها و رویکردهای دولت کنونی اسرائیل و اجرای قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و به ویژه اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور درباره پایبندی‌شان به راهکار تشکیل دو کشور و تقویت تدابیر مساوی درباره آزادی، عدالت، امنیت و شکوفایی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است. اکنون زمان آن رسیده که این اظهارات قبل از اینکه فرصت از دست برود به واقعیت تبدیل شود. چون این سیاست‌های خطرناک اگر با فشار جدی آمریکا متوقف نشود منجر به وخامت اوضاع و غیر قابل کنترل شدن آن می‌شود.

پیش از این حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تهدید ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی ملی رژیم صهیونیستی درباره یورش به مسجد الاقصی را اوج وقاحت دانست و تأکید کرد که باید این وقاحت و بی‌شرمی با پاسخ مناسبی از سوی فلسطین، اعراب و جامعه بین‌المللی روبه رو شود.

جنبش حماس نیز به مصر اعلام کرده که در مقابل یورش به مسجد الاقصی ساکت نمی‌نشیند و هرگونه تحرک بن گویر اوضاع را منفجر خواهد کرد.

بن گویر به پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که قصد دارد به مسجد الاقصی یورش ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha