• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401101207426
  • خبرنگار : 50562

خسرو باباخانی «ویولن‌زن روی پل» را به تحریر کشید

خسرو باباخانی «ویولن‌زن روی پل» را به تحریر کشید

ایسنا/خوزستان کتاب «ویولن‌زن روی پل» نوشته خسرو باباخانی در انتشارات جام‌جم در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۷۰ هزار تومان چاپ و منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، «ویولن‌زن روی پل» یک اتوبیوگرافی از زندگی نویسنده و درگیری او با اعتیاد است؛ روایت سفری از ظلمت به نور. این نویسنده برگزیده کتاب سال و معلم داستان‌نویسی در این کتاب تجربه‌های خود را از اعتیاد ۳۰ ساله و سپس توفیق در ترک این بلا روایت کرده است.

کتاب از ۱۶ فصل تشکیل شده است. مولف فصل نخست را به خستگی و فصل آخر را به بهشت اختصاص داده است. فصل پانزدهم که عنوان کتاب از آن گرفته شده است ویولن زن است.

خسروباباخانی در کتاب «ویولون‌زن روی پل» روایت تحولی را می‌نگارد که روح نویسنده را از ظلمت به سوی نور کشانده است.

اعتیاد اتفاقی است که می‌تواند برای هر انسانی بیفتد. برای همین نگارنده این اثر از نشر جام جم، ماجرای نجات خود از این مهلکه را در ۱۶ فصل می‌نگارد و این امر باعث چند رشد اجتماعی موثر می‌شود: اول آنکه نگاه خوانندگان را به افراد گرفتار شده در این گرداب تغییر می‌کند. از سوی دیگر در ۱۶ فصل تحول‌آمیز با نام‌های خستگی تا کتاب امید تولدی دوباره برای کسانی که می‌خواهند از دام اعتیاد نجات یابند، مهیا می‌شود.

از باباخانی در ایسنا:

الهام از داستان آدم و حوا برای روزگار فعلی

خسرو باباخانی «ویولن‌زن روی پل» را به تحریر کشید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

زنگ زد. همیشه با جمله «دور سرت بگردم» شروع می‌کرد. بعد می‌گفت: «خاک پاتم»، بعد می‌گفت: «دردت به قلبم» و چنان با خلوص می‌گفت و صمیمانه، که من را به رعشه می‌انداخت از فرط شکر و شوق.

گفتم: کجا بودی پسر خوب؟

ابراهیم گفت: گوشی‌ام را زدند. همه شماره تلفن‌ها پرید. آمدم شعبه ، دیدم جایتان را تغییر داده‌اید. بعد هم رفتم سوئد دیگر.

با اصرار والتماس نهاردعوت‌مان کرد، من وطاووس را. گفت: همسرم نگار هم می‌آید. گفت: می‌رویم دربند. همان پایین یک تخت می‌گیریم و حرف می‌زنیم.

گفتم: ما سه نفرهستیم.

گفت: دور سرت بگردم، بگو صد نفر گفتم: دکتر میرلوحی هم هستند.

خسرو باباخانی «ویولن‌زن روی پل» را به تحریر کشید

خسرو باباخانی شهریور ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا سطح دیپلم در رشته ریاضی ادامه داد. از سن ۲۶ سالگی با مجلات کیهان بچه‌ها، سوره نوجوان و سروش نوجوان همکاری کرده و در مقطعی نیز با وزارت ارشاد به‌ عنوان داور و کارشناس همکاری داشته است. دبیری جشنواره‌های سراسری داستان بسیج و مهر حوزه هنری، داوری کتاب سال جمهوری اسلامی، دفاع ‌مقدس و جشنواره شهید حبیب غنی‌پور از جمله مسوولیت‌های وی بوده‌اند.

رمان «خسرو و شیرین»، مجموعه داستان «روح مرطوب»، مجموعه‌ای از داستان‌های برگزیده پنجمین جشنواره داستان انقلاب با نام «خلسه یا طعم باروت»، مجموعه داستان «نان و آفتاب»، مجموعه بهترین داستان‌های کوتاه نوجوان موسوم به «جشن از ما بهتران»، مجموعه داستان‌های برگزیده ششمین جشنواره داستان انقلاب با عنوان «رویای یک عمارت فرعونی»، داستان‌های کودکان و نوجوانان با نام «پیمان‌شکنی» و داستان بلند «گنج قلعه متروک» از دیگر کتاب‌های باباخانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha