• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101207101
  • خبرنگار : 50163

مدیر شبکه بهداشت و درمان خدابنده خبر داد

بهبود شاخص مرگ مادران باردار خدابنده‌ای نسبت به سال گذشته

بهبود شاخص مرگ مادران باردار خدابنده‌ای نسبت به سال گذشته

ایسنا/زنجان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده گفت: با اقدامات لازم انجام شده طی یک سال گذشته، شاخص مرگ مادران باردار در خدابنده بهبود پیدا کرده است.

ایرج کریم‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مادران باردار این شهرستان به صورت فردی و گروهی در فضای مجازی آموزش می‌بینند، اظهار کرد: به همت واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان خدابنده، گروهی با عنوان مادران با مدیریت ماما، برای آموزش و اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص مراقبت‌های بارداری، در فضای مجازی تشکیل شده است.

وی از مکاتبه با مراکز در خصوص برنامه‌ریزی دقیق در اجرای برنامه‌های آموزشی و مشاوره فرزندآوری برای گروه‌های هدف به ویژه زنان همسردار بدون فرزند، تک فرزند و دو فرزند و بیشتر خبر داد و افزود: مطالب آموزشی فرزندآوری، پیشگیری از سقط القایی و ناباروری در جدول آموزشی مراکز و خانه بهداشت و پایگاه‌های سلامت گنجانده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده به تشکیل جلسات بازآموزی حضوری و غیرحضوری اعضای تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان خدابنده اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته، جلسات متعدد شورای بهورزی با حضور نمایندگان بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین جلسات شورای مشترک مربیان و کارشناسان و مراقبان سلامت ناظر تشکیل شده است.

این مسئول از معرفی ۱۱۹ کودک و ۲۳۰ مادر باردار به کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای برنامه حمایتی و مشارکتی جهت دریافت سبد حمایتی خبر داد و افزود: داشتن سوء‌تغذیه یکی از مواردی است که می‌تواند تهدیدی بر سلامت مادر و جنین باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی - توجیهی قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» برای پزشکان، ماماها، مراقبان سلامت و بهورزان این شهرستان، گفت: در حال حاضر اقدامات لازم جهت پیگیری فعال وضعیت مادران باردار مشکل‌دار در این شهرستان انجام می‌شود و طی یک سال گذشته، شاخص مرگ مادران در خدابنده بهبود پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha