• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401101106402
  • منبع : نمایندگی اردبیل

با کسب پنج عنوان برگزیده و شایسته تقدیر؛

هنرمندان نوجوان اردبیل در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» خوش درخشیدند

 هنرمندان نوجوان اردبیل در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» خوش درخشیدند

ایسنا/اردبیل با اعلام اسامی برگزیدگان و نفرات شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، اعضای هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل موفق به کسب پنج عنوان برگزیده و شایسته تقدیر از این جشنواره شدند.

بر اساس اعلام نتایج فراخوان نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» که مهرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته ملی کودک منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته بود، هیئت داوران متشکل از فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی، از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را به عنوان برگزیده و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان را شایسته تقدیر معرفی کردند که در بخش کودک (۷ تا ۱۱ سال)، الناز کاظمی ۷ ساله عضو مرکز شماره‌ی۲ کانون پارس‌آباد و حدیث سلیمی ۱۱ ساله، از مرکز شماره‌ی ۵کانون اردبیل عنوان برگزیده این گروه سنی را کسب کردند.

عباس شهبازی ۱۳ ساله از مرکز شماره‌ی ۳ کانون اردبیل نیز در بخش نوجوانان (۱۲تا۱۶سال) به عنوان برگزیده دست یافته و در همین گروه سنی، زینب رحیمی ۱۴ ساله از مرکز شماره‌ی ۲ کانون اردبیل و  مهیار صفری ۱۴ ساله از مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل، شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین آثار ۶ عضو دیگر کانون استان اردبیل به نام‌های یگانه کنعانی ۱۱ساله، اسرا آقایاری ۹ساله، صبا اندرونی ۱۱ساله، الناز صادقی ۹ساله، آنیل قانع ۸ساله و سونیا افسانه ۱۷ساله به بخش نمایشگاهی این جشنواره که با مشارکت کانون و سفارت جمهوری خلق چین برگزار خواهد شد، راه یافته است.

 بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌‎های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است، به تصویر بکشند که محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و... بود.

خاطر نشان می‌شود مراسم گشایش نمایشگاه و آیین قدردانی از برگزیدگان این جشنواره در ماه دی ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه، ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود که از این مجموع ۱۱ اثر متعلق به کودکان و نوجوانان هنرمند کانون استان اردبیل خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha