• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401101106135
  • خبرنگار : 71516

تاکید گروه‌های فلسطینی بر ایجاد استراتژی جامع برای مقابله با دولت افراطی نتانیاهو

تاکید گروه‌های فلسطینی بر ایجاد استراتژی جامع برای مقابله با دولت افراطی نتانیاهو

گروه‌های فلسطینی بر لزوم تسریع در ایجاد استراتژی ملی جامع برای مقابله با دولت افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اخیراً به دولت ششم بنیامین نتانیاهو که با مشارکت احزاب افراطی و تندرویی مثل «شاس»، «قدرت یهود»، «صهیونیسم دینی» تشکیل شده است، رأی اعتماد داد.

در دولت نتانیاهو ایتامار بن گویر، رهبر حزب قدرت یهود وزیر امنیت ملی است. بتسلئیل اسموتریچ، رهبر حزب صهیونیسم دینی پست وزارت دارایی را به دست آورده و در وزارت جنگ نیز پستی دارد. آریه درعی، رئیس حزب شاس دو پست وزارت امور داخلی و وزارت بهداشت را در اختیار گرفته است.

در این راستا داوود شهاب، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما مواضع خود را به آمدن یک دولت اسرائیلی یا رفتن یک دولت دیگر وابسته نکرده و بر روی ایجاد تغییر در شکل یک حزب یا ائتلافی که زمام امور رژیم صهیونیستی را بر عهده می‌گیرد، حساب باز نمی‌کنیم. ما روبروی یک دولت اسرائیلی فاشیست و ائتلافی هستیم که اصول آن علیه ملت فلسطین است. این دولت چهره واقعی رژیم اشغالگر اسرائیل و میزان نژادپرست بودن آن را آشکار می‌کند. دیدگاه ما نسبت به رژیم صهیونیستی تغییری نخواهد کرد. هیچ راهی برای پس گرفتن حقوق فلسطین به جز راه جهاد و مقاومت و درگیری نامحدود با رژیم صهیونیستی نیست.

وی گفت: ما باید برای مقابله با برنامه آتی دولت نتانیاهو، موضع ملی جدی و متحد اتخاذ کنیم. ما خواهان اتحاد درباره یک استراتژی ملی جامع و برنامه مقاومتی هستیم. همچنین باید این استراتژی به آرمان‌ها و مقاومت به عنوان راهی برای آزادی و تحقق آشتی و وحدت و عدم به رسمیت شناختن مشروعیت اشغالگری اسرائیل پایبند باشد. اعلام یک استراتژی فراگیر با تأکید بر حق بازگشت و آرمان‌های ملت فلسطین و به رسمیت نشناختن مشروعیت اشغالگران می‌تواند عرصه سیاسی را به طور کلی تغییر داده و موجب شکست سیاسی برنامه دولت نتانیاهو شود. هیچ راهی برای مقابله با طرح‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی دولت فاشیست اسرائیل، به جز افزایش مقاومت و درگیری مستقیم وجود ندارد.

شهاب تأکید کرد: تمام تجربه‌ها نشان می‌دهد که نقش مقاومت در غزه تنها محدود به دفاع از  این شهر نبوده است بلکه گردان‌ها و گروه‌های ما در کرانه باختری و در هر مکانی هستند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز گفت: مقاومت فلسطین هرگز به دولت فاشیست اسرائیل اجازه عبور از خطوط قرمز و تجاوز علیه ملت و مقدسات ما را نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: ملت فلسطین در مقابل یک دولت جدید صهیونیست هستند که افراطی‌ترین دولت محسوب می‌شود. ما باید برای مقابله با این دولت هر چه سریعتر یک جبهه مقاومتی ایجاد کنیم. تشکیلات خودگردان فلسطین باید آمادگی خود را برای فعالیت ملی مشترک برای مقابله با رویکردهای افراطی این دولت اعلام کند.

کاید الغول، از رهبران جبهه مردمی آزادی فلسطین گفت: در حال حاضر اعضای متعصب و فاشیستی بر دولت کنونی اسرائیل حکمرانی می‌کنند که همان سیاست‌های اسرائیل درباره نفی حقوق ملت فلسطین، یهودی‌سازی قدس، ادامه شهرک‌سازی و نقض حرمت مسجد الاقصی را دارند.

وی گفت: ما در مقابل دولتی هستیم که چه بسا در اجرای طرح‌های اشغال سریعتر عمل کرده و از سیاست‌های خشونت‌آمیزتری برای تحقق اهداف خود استفاده کند و در این راه از وضعیت کنونی چه در داخل رژیم صهیونیستی و چه وضعیت دودستگی فلسطین یا کاهش حمایت عربی و بین‌المللی استفاده کند.

الغول تأکید کرد: تنها راه برای مقابله با دولت جدید رژیم صهیونیستی وحدت و ایجاد یک برنامه ملی برای احقاق حقوق تاریخی ملت فلسطین و مقاومت از جمله مبارزه مسلحانه است. این تنها راهی است که قدرت ملت ما را تقویت کرده و همبستگی عربی را افزایش می‌دهد. باید اقداماتی را برای پایان دودستگی و تحقق وحدت اتخاذ کنیم.

همچنین طلال ابوظریفه، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکرات آزادی فلسطین بر ایجاد فضای مناسب برای مقابله با دولت افراطی نتانیاهو و ثبات در تمام جبهه‌ها برای مقابله با تجاوزات اشغالگران و شهرک‌نشینان تأکید کرد.

وی گفت: تهدیدات دشمن ملت ما را نمی‌ترساند و ایمان مردم ما را به حقوق خود و اراده آن‌ها را برای ادامه مقاومت تضعیف نمی‌کند. خطرات دولت جدید اسرائیل ایجاب می‌کند که به مسئولیت‌های ملی و سیاسی خود برای مقابله با آن عمل کنیم.

این مقام فلسطینی بر اهمیت تلاش برای تقویت نظام سیاسی فلسطین بر اساس اصول جدید تأکید کرد که شامل شراکت ملی و مشارکت تمام گروه‌های مردمی در مبارزه و تصمیمات ملی فلسطین باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۲ ۰۸:۴۷

تمام گروه های فلسطینی انگشتان یک دست هستند که بایدباهمدیگر مجتمع شوند وبا تبدیل شدن به مشت بردهان صهیونیسم جهانی ضربه واردکنند.......سران رژیم غاصب صهیونیستی 25سال آینده را نخواهند دید و از این زمان چندین سالش طی شده و به شمارش معکوس آن نزدیک می شویم...............