• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401101005723
  • خبرنگار : 50134

مدیر کل ثبت احوال استان:

۹۲ درصد واجدین شرایط در آذربایجان غربی کارت ملی هوشمند دریافت کردند

۹۲ درصد واجدین شرایط در آذربایجان غربی کارت ملی هوشمند دریافت کردند

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: ۹۹درصد واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان ثبت نام کرده اند.

سعید احمدی امروز ۱۰دی ماه در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان اینکه در کل استان ۲میلیون و ۷۰۳هزار و ۳۳۷نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد ۹۹درصد برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند، افزود: ۹۲درصد از واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان، کارت خود را تحویل گرفته اند.

وی تصریح کرد: ۱۷۷ هزار و ۲۶۱ نفر از سال گذشته در استان در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند هستند و امسال نیز  تعداد ۶۹هزار و ۶۵۳ نفر در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند هستند؛ همچنین ۶۰ هزار و ۵۶۱ فقره کارت نیز صادرشده و آماده تحویل است.

احمدی با اشاره به اینکه در ۹ماهه سال جاری ۳۸ هزار و ۸۹۵ واقعه ولادت در استان ثبت شد، خاطر نشان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته که ۳۹هزار و ۴۳۶ واقعه بود، ۱.۰۴درصد کاهش آمار ولادت را در استان نشان می دهد. 

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی با تاکید به اینکه در ۹ ماهه سال جاری تعداد وفات ثبت شده در استان ۱۲هزار و ۲۶۱واقعه بوده، اظهار کرد: در مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد واقعه فوت ثبت شده ۱۷هزار و ۲۱۱واقعه بوده که ۲۸درصد کاهش وفات را در استان داشتیم.

وی یادآور شد : در بازه زمانی ۷ماهه سال جاری تعداد ۱۵هزار و ۷۹مورد ازدواج در استان ثبت شد که این آمار سال گذشته ۱۶هزار و ۴۱۶مورد بود. 

احمدی با اشاره به اینکه ۸۶درصد طلاق استان مربوط به حوزه شهری است، افزود: در ۷ماهه سال جاری ۴۹۸۹مورد طلاق در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۴۱۳۵مورد بوده افزایش ۲.۰۷درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی با بیان اینکه در ۹ماهه سال جاری در ارومیه ۱۲هزار و ۴۱۶ولادت و ۴۴۸۰ واقعه فوت ثبت شده است، گفت: در ۷ماهه سال جاری نیز ۴۳۶۷مورد ازدواج ، ۱۵۱۵مورد طلاق در مرکز استان ثبت شد که در بحث ازدواج با کاهش ۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خود و در بحث طلاق با افزایش ۶.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خود روبرو هستیم.

احمدی خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح صدور شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در استان در مجموع ۱۱۶جلد شناسنامه صادرشده که ۳۴مورد در ۹ماهه سال جاری صادر شده است.

وی با اشاره به راه اندازی خدمت "پایگاه اطلاعات خانوار" در سامانه الکترونیکی سهیم  افزود:  پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات از خدمات قابل ارائه در سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان است. 

احمدی ادامه داد: "پایگاه اطلاعات خانوار" خدمتی است که با هدف پوشش روابط سببی و نسبی موضوع شناسائی  خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم ۳ دی ماه امسال به ۹ خدمت قبلی در سامانه سهیم اضافه شد. 

وی بر لزوم ثبت نشانی جدید از طریق سامانه های سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد و گفت: مطابق قانون اگر فردی محل سکونت ثبت شده اش تغییر کند و با آدرس ثبت شده در سازمان ثبت احوال مطابقت نداشته باشد، باید در اسرع وقت آن را به اداره ثبت احوال اطلاع دهد؛ برای این تغییر نشانی نیاز نیست که به ادارات ثبت احوال مراجعه نمایند بلکه می توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور و ورود به قسمت تغییر نشانی، آدرس جدید محل سکونت خود را وارد کنند. 

مدیرکل ثبت احوال استان اظهار کرد: تمام افراد می توانند به صورت رایگان نشانی جدید خود را در درگاه اینترنتی سازمان ثبت احوال ncr.ir))، پورتال اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی (sabteahval.ir/azargh) و سامانه الکترونیکی سهیم (sabteahval.sahim.ir) ثبت کنند. این درگاه ها از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس افراد قرار دارد و امکان اعلام تغییر نشانی به صورت مجازی و در کمتر از ۵ دقیقه برای هموطنان در سامانه ثبت احوال فراهم است.

وی با بیان اینکه تغییر نشانی از طریق درگاه مذکور به سادگی و با صرف چند دقیقه وقت، امکان پذیر می باشد، اعلام داشتند تمامی خدمات دهندگان مکلف به استفاده از خدمت (سرویس) نشانی ثبت احوال هستند، بنابراین آخرین نشانی افراد، یعنی نشانی حال حاضری که در آن سکونت دارند و در پایگاه ثبت احوال موجود است به عنوان نشانی افراد به این خدمت دهندگان اعلام می شود.
احمدی گفت: این امکان به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان بوده و توصیه می شود برای دریافت خدمات بهتر از دولت، نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha