• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401101005536
  • خبرنگار : 30188

وقت مشاوره ازدواج را برای آینده روان خود بگیریم؟

وقت مشاوره ازدواج را برای آینده روان خود بگیریم؟

زندگی امروزه انسان مدرن، به خاطر ویژگی‌ها و سرعتی که دارد، می‌تواند سراسر اضطراب و استرس باشد. مقابله با این اضطراب، نیازمند مهارت و دلبستگی ایمن دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از انتخاب نو، در زندگی افرادی که وقت مشاوره ازدواج گرفته‌اند مشخص شده است که دلبستگی در همان ابتدا، توسط والدین یا مراقب اولیه در درون جهان ذهنی کودک، شکل گرفته  و موجب شده است تا دنیا را همانگونه‌ای تجربه کند که مراقب به او می‌گوید که هست! بر اساس اطلاعات به دست آمده از مشاور روانشناس اگر دلبستگی ایجاد شده ایمن باشد، کودک می‌داند که همیشه یک پایگاه امن وجود دارد و آن پایگاه، موجب آرامش و قوت قلب او می‌شود. اما سایر دلبستگی‌ها موجب می‌شود تا فرد نداند که در برابر اضطراب و موقعیت‌های مبهم چگونه واکنش نشان دهد و همین موضوع دلیلی می‌شود تا در برابر مشکلات، به جای قدم برداشتن، اجتناب کند و به اصطلاح یخ بزند و نداند که چگونه از پس آن برآید. اجتناب کردن، اگر چه شاید در ابتدا موجب راحتی آنها شود اما در بلند مدت، می‌تواند آسیب بسیاری بر روان و عملکرد انسان داشته باشد. کشف و درک این موضوع که چرا برخی افراد در مواجهه با خطر احتمالی از ترس میخکوب شده و برخی دیگر به آرامی با آن روبه‌رو شده و با آن مقابله می‌کنند، کلید فهم اضطراب افراد است. اضطراب پدیده‌ای پیچیده است که تاکنون فهم کاملی از آن به دست نیامده و دانشمندان برای اندازه‌گیری آن قصد دارند تا آن را به یک رفتار تبدیل کنند. چرا که به رفتار می‌توان عدد نسبت داد و اینگونه می‌توان آن را اندازه‌گیری کرد.

اضطراب در زنان و مردان چگونه است؟

طبق تحقیقات و اطلاعات به‌ دست آمده از مشاوره ازدواج و دکتر نسرین باقری، مشخص شده است که زنان اضطراب بیشتری نسبت به مردان دارند و از مسائل ساده‌تر از تهدید کلامی مانند وارد شدن به یک اتاق شلوغ یا حتی انتخاب یک وسیله جدید احساس ترس و نگرانی می‌کنند. البته که این موضوع می‌تواند تحت تأثیر فرهنگ جامعه نیز باشد، چرا که آن طوری که جامعه به زن و مرد نگاه می‌کند اثر بسیار زیادی بر چگونه دیدن زن و مرد توسط خودشان دارد. یکی از ملاک‌های مهم هر انسان برای قضاوت کردن خود، نگاه و تصور دیگران است و این ملاک نه تنها در کودکی بسیار مهم است، بلکه در بزرگسالی نیز، برای برخی‌ها ملاک سنجش و ارزش‌گذاری خودشان می‌باشد.

کدام ناحیه از مغز مرکز اضطراب است؟

دانشمندان پس از ماه‌ها تلاش و بررسی، سرانجام توانستند پاسخ این سوال مهم علم عصب‌شناسی را که محل اضطراب و وحشت در کدام قسمت مغز است، پیدا کنند. آنها پس از ٩ ماه بررسی کشف کردند که مرکز اضطراب در هیپوکامپ، ناحیه‌ای در لوب میانی تمپورال که معمولا با حافظه و آگاهی از مکان در ارتباط است، قرار دارد. این محققان با انجام اسکن مغزی بر روی افراد ترسیده یا مضطرب فهمیدند که در زمان ترس، بخش هیپوکامپ فعال می‌شود. طبق اطلاعات دکتر مشاوره خانواده و آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت، این کشف، می‌تواند ما را وارد جهان زیبایی کند، جهانی که در آن باید با فرد مضطرب وارد دنیایی مبهم شد تا دید که چرا یک اتفاق واحد او را مضطرب می‌کند اما همان اتفاق برای فردی دیگر، یک اتفاق عادی و بدون اضطراب است. شنیدن صحبت‌ها و تجربیات یک انسان و به او حس ایمنی دادن، موجب می‌شود تا او اضطراب خود را در فضایی جدید و امن بازنمایی کند و نسبت به ترس خود، آگاهی پیدا کند و اینگونه ترس و اضطراب از او دور شود.

وقت مشاوره ازدواج را برای آینده روان خود بگیریم؟

چگونه دانشمندان هیپوکامپ را محل اضطراب شناسایی کردند؟

در این آزمایشات، اسکن‌های مغزی افراد داوطلب تجزیه و تحلیل شده و به اطلاعات به دست آمده از پرسش‌نامه‌ها که برای دستیابی به سطوح اولیه اضطراب فرد طراحی شده بود، اضافه شد. امید داریم که این مطالعات و آزمایش‌ها بتواند به انسان‌ها کمک کند تا منشأ اضطراب خود را درک کنند و بهبود یابند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما سودمند و مفید بوده باشد و قدمی در آگاهی بخشی شما نسبت به موضوع اضطراب برداشته باشد. اضطراب اختلالی است که بسیار شایع است و همین شایع بودن آن، موجب می‌شود که در فراوان بودن و مهم بودن، عادی‌سازی صورت بگیرد و افراد خیلی راحت بگویند که با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند. بی‌توجهی به موضوع اضطراب می‌تواند موجب ایجاد دیگر اختلالات در انسان شود و شرایط را سخت‌تر کند. برای مثال فردی را تصور کنید که از امتحان کنکور بسیار می‌ترسد و اضطراب شدیدی را بابت آن تجربه می‌کند، اضطراب زیاد موجب می‌شود تا حافظه به خوبی کار نکند و فرد جهت اطمینان پیدا کردن از اینکه مطالب را یاد گرفته است، دست به کارهای وسواسی بزند یا برای آرام کردن خود، به موکنی روی بیارید و البته اینها فقط اختلالات روانی بودند، اضطراب زیاد می‌تواند موجب بیماری‌های بدنی نیز بشود. اضطراب، اگر چه یک اختلال است و می‌تواند زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد، اما با مراجعه به درمانگر و آغاز روان درمانی، می‌توان آن را بهبود بخشید و شرایط را مطلوب کرد.

وقت مشاوره ازدواج را برای آینده روان خود بگیریم؟

 یک نمونه خوب مرکز مشاوره تهران در زمینه اضطراب کلینیک روانشناسی انتخاب نو است که با وجود درمانگری کارآمد و همدل، آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است. یک درمانگر خوب می‌تواند در طول درمان کنار شما باشد و هر جا که ترسیدید، حس امنیت را به شما منتقل کند تا ببینید که این بار تنها نیستید و شما تحت محافظت هستید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha