قاسم ساعدی در گفتوگو با ایسنا، ضمن تقدیر از همکاری خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: خیرینی که مال و ثروت خود را با هدف زدودن جهل و نادانی و ترویج علم و دانش هزینه می کنند، محسن هستند و خداوند در قرآن به آنها اشاره کرده است. مبارزه با نادانی و جهل، پرورش انسانیت و به کمال رسیدن انسان از اهداف خیرین است.
وی افزود: آموزش و پرورش سه شاخصه مهم دارد که یکی از آن فضاسازی است. فضا، قلب تپنده مدارس است و اگر چیزی به نام مدرسه و سقف مناسبی نداشته باشیم، تعلیم و تربیت معیوب می ماند و از این بابت، مدرسه سازی یکی از اولویت های آموزش و پرورش است.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: دومین شاخصه، تجهیزات مدارس است. ما باید امروز مدارس رادر قرن ۲۱ ببینیم؛ مدارسی که متناسب با پیشرفت علم و دانش در جهان و جوامع است. تجهیزات مدارس و فضا باید تامین شود و برای دانش آموز و معلم مهیا شود.
ساعدی تاکید کرد: شاخصه سوم نیروی انسانی است؛ کمبود ۱۰ هزار معلم در خوزستان داریم که آموزش و پرورش استان در حال تلاش است. با توجه به این که امسال و سال آینده اوج بازنشستگی در کل کشور و در جامعه آموزش و پرورش را داریم، امیدواریم بتوانیم خلا نیروی انسانی را رفع کنیم.
وی با اشاره به محرومیت برخی شهرستانها، افزود: استان خوزستان مهد علم و دانش است؛ خوزستان باید پایتخت اقتصادی کشور نامگذاری شود چون ۷۰ درصد اقتصاد کشور از استان است اما با این وجود، مدارس ما در لالی، اندیکا، دهدز و هویزه و اروندکنار، حتی شایسته یک استان محروم هم نیستند، بلکه بدتر. بنابراین انتظار داریم با تامین فضای آموزش استان، اقدام شود.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: خوزستان قلب تپنده اقتصاد است بنابراین انتظار داریم بچههای مناطق محروم شمال استان، کلاس کانکسی نداشته باشند و این سزاوار استان و ثروتش نیست. مردم انتظار دارند متناسب با ظرفیتهای موجود، خدمات آموزشی و تربیتی ببینند.
ساعدی در پایان تاکید کرد: هرچه داریم از مدرسه و آموزش و پرورش است و یکی از نهادهای رکین کشور است. عدم تخصیص بودجه در این حوزه را پیگیری خواهیم کرد زیرا نه تنها در مناطق محروم، در کلان شهر اهواز نیز مدارس در شان دانش آموزان خوزستانی نیستند.
انتهای پیام
نظرات