• جمعه / ۹ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100905071
  • خبرنگار : 50039

رئیس هیئت سوارکاری گلستان عنوان کرد:

معرفی برندگان هفته هشتم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

معرفی برندگان هفته هشتم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

ایسنا/گلستان رئیس هیئت سوارکاری گلستان از پایان روز دوم هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس زمستانه گنبدکاووس خبر داد و گفت: برندگان اول تا سوم دو روز این رقابت ها رقمی معادل ۹ میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریال جایزه دریافت کردند.

ناصر رزاقیان عصر امروز جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ با بیان اینکه روز دوم هفته هشتم کورس زمستانه گنبدکاووس از ظهر امروز آغاز و لحظاتی پیش پایان یافت، اظهار کرد: در روز دوم برگزاری هفته هشتم ۵۰ رأس اسب با هم به رقابت پرداختند که در مجموع رقمی معادل ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم اهدا شد.

رئیس هیئت سوارکاری گلستان با تأکید بر اینکه در این روز اسب هایی از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ کورس شامل یک دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری و چهار دور هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد، افزود: این رشته در استان گلستان قدمتی دیرینه دارد و گنبدکاووس به پایتخت سوارکاری کشور شناخته شده است.

گفتنی است، رقابت در دور دوم این مسابقات بین ۷ رأس اسب نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۳ بیش از سه ساله به مسافت هزار و ۶۰۰ متر بود که اسب "جانی بیگ سیاه پوش" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "تاخته رستم خانی" و "سکوت گز" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۷ با حضور ۱۱ رأس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "لیدی فلش" اول شد و اسب‌های "مای بلا" و "کوئین لیدی" مقام دوم و سوم را کسب کردند.

دور سوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۴ که با شرکت ۹ رأس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که اسب "فوکوس سرخ" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "فان فانی" و "آلکس مورگان" دوم و سوم شدند.

رقابت‌ها در دور چهارم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ پیگیری شد که ۷ رأس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم رقابت کردند که اسب "مری کوئین" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "مکس" و "فوکوس تایم" به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

دور پنجم روز دوم رقابت ها بین ۱۰ رأس اسب بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۳ به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد که در پایان اسب "تاوا گون"، "لیوزامن" و "فرحناز" به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در دور ششم و پایانی امروز ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد  تروبرد هندیکاپ کلاس  ۲با شرکت ۶ رأس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و اسب "سباستین" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "دنزیباری" و "پالونیا" دوم و سوم شدند.

به گزارش ایسنا، روز نخست این مسابقات پنج شنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۱ با شرکت ۶۳ رأس اسب برگزار شد که در مجموع رقمی معادل سه میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال به به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم اهدا شد.

دور اول روز نخست بین ۱۱ رأس اسب ۲ ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که اسب "صوفیناز جابر" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "آی ناز گل توتلی" و "سایرا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد مبتدی و نبرده که با حضور ۱۱ رأس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "کریشنا" اول شد و اسب‌های "دنی یلا" و "آگرین ایلخانی" مقام دوم و سوم را کسب کردند.

دور سوم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۵ که با شرکت ۱۲ رأس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب "آدولف" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "گالاند" و "دل تیا" دوم و سوم شدند.

رقابت‌ها در دور چهارم ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون مبتدی و نبرده پیگیری شد که ۱۰ رأس اسب به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند که اسب "تایتان" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "والنتینو" و "تکتاز" به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

دور پنجم روز نخست رقابت ها بین ۸ رأس اسب بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که در پایان اسب "هایده"، "گاگاجی" و "مادران" به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در دور ششم و پایانی امروز ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ با شرکت ۱۱ رأس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و اسب "کینگ مامبو" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "استانبول سیتی" و "متیوس" دوم و سوم شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha