• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401100804680
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی سپاه:

دشمن ایمان و خدامحوری مردم را نشانه گرفته است

دشمن ایمان و خدامحوری مردم را نشانه گرفته است

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که ایمان، حجاب و ولایت‌پذیری مردم ایران باعث ناکامی توطئه‌های آنان‌ شده است، به همین دلیل ایمان، تقوا، حجاب زنان و حیا و غیرت مردم ایران را به طرق مختلف نشانه گرفته‌اند. 

سردار یدالله جوانی، عصر امروز پنجشنبه، ۸ دی در سالروز حماسه ۹ دی که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران در طول ۴۳ سال گذشته با هشیاری و بصیرت خود، نقشه‌ها و فتنه‌های مختلف دشمنان را خنثی و با شکست مواجه کرده‌اند که نمونه بارز آن شکست فتنه ۸۸ است. 

وی به فتنه‌ سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: اگر کسی بخواهد بداند حماسه ۹ دی چگونه رقم خورد، باید به ابعاد و زوایای پیدا و پنهان این فتنه پی‌ببرد. فتنه ۸۸، به گونه‌ای طراحی شده بود که بسیاری از کارشناسان در خارج از کشور و بازیگران داخلی آن، به نتیجه آن مطمئن بودند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا طراح فتنه‌ ۸۸ بود و رژیم صهیونیستی نیز از آن پشتیبانی کرد، بازیگران این فتنه در داخل کشور نیز، کسانی بودند که در انقلاب سابقه داشتند.

سردار جوانی ادامه داد: فتنه ۸۸ برای ایجاد بدبینی و دوگانه‌سازی بین مردم و حاکمیت و در نهایت برای فریب مردم بود. دشمنان تصور می‌کردند که نقشه‌شان به نتیجه می‌رسد، اما مردم با هوشمندی و بصیرت خود، این نقشه و توطئه را درهم شکستند.

وی تصریح کرد: ۹ دی، روزی بود که مردم، فتنه‌گران و حامیان آن را منزوی کردند و دست رد به سینه آنان زدند، به همین دلیل این روز به‌نام روز بصیرت ملت نامیده شد. 

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: دشمن در فتنه ۸۸ به دنبال
جدایی مردم از ولایت بود، اما مردم بصیرت نشان دادند. منشأ این بصیرت نیز رهبر معظم انقلاب بود که در نماز جمعه، ۲۰ خرداد ۸۸ فرمودند این‌ها فکر می‌کنند که ایران هم همچون گرجستان است که بتوانند در آن کودتای مخملی راه بیندازند.

وی تصریح کرد: بصیرت مردم از ایمان، تقوا و خدامحوری آنها ناشی می‌شود که ثمره بارز آن بی‌اعتنایی به اغتشاشاگران و همراه نشدن با آنها، حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان و تشییع ۴۰۰ شهید گمنام در شهرها و روستاهای مختلف کشور در سه‌شنبه هفته جاری بود.

وی گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که تقوا، ایمان، حجاب و ولایت‌پذیری مردم باعث ناکامی توطئه‌های آنان‌ در این سال‌ها شده است، به همین دلیل ایمان در فضای مجازی و رسانه‌ها وابسته به خود، تقوا، حجاب زنان و غیرت مردم ایران را به طرق مختلف نشانه گرفته‌اند. 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنان در توطئه‌ها و اغتشاشات اخیر به دنبال آن بودند که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، فتنه‌ تازه‌ای را راه‌اندازی کنند که با فوت خانم امینی، بهانه آن را پیدا کردند، یعنی همانطور که در سال ۸۸ نظام را متهم به تقلب در انتخابات کردند، امسال نیز نظام را به مظلوم‌کشی متهم کردند.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: هدف دشمن فریب مردم است. دشمنان در حوادث اخیر به گونه‌ای فضاسازی و افراد را متوهم کرده بود که برخی به اشتباه تصورشان این بود جمهوری اسلامی تا ۴۸ ساعت دیگر از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تحلیل اتفاقات اخیر فرمودند، اتفاقات فقط تنها اغتشاش نبود، بلکه یک جنگ ترکیبی بود. در این جنگ ترکیبی، تمرکز دشمن بر روی جنگ شناختی و ادارکی است. وقتی دشمن جنگ ترکیبی راه می‌اندازد، جهاد و حرکت ملت و مسئولان نیز باید به‌صورت ترکیبی باشد. دشمنان با هزینه‌های میلیاردی تلاش می‌کنند در جامعه یاس و ناامیدی ایجاد کنند و به شکل‌های مختلف دستاوردهای انقلاب را انکار کنند، اما ما وظیفه داریم با حضور با بصیرت در میدان و با جهاد تبیین، نقشه دشمن را خنثی کنیم.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه جهاد تبیین باعث افشای دروغ‌ها و توطئه‌های دشمن می‌شود، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، جهاد تبیین یک فریضه قطعی، فوری و واجب است. از این منظر جهاد تبیین، به‌نوعی در راس همه جهادهاست، زیرا ضمن اینکه مانع فریب مردم و به ویژه فریب جوانان می‌شود، باعث آگاهی‌بخشی، تبیین و روشنگری خواهد شد.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین، جهاد روایت انقلاب و دستاوردهای آن و تبیین جایگاه ولایت، درایت تدبیر مقام معظم رهبری است، تبیین اینکه ایشان چگونه در این سال‌ها توانسته‌اند تمامیت ارضی و استقلال کشور را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: اگر در ۴۳ سال گذشته، موفقیت‌هایی ایجاد شده، ملت ایران در قدرت دفاعی و موشکی و در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده، همه به برکت وجود رهبری است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha