• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401100804308
  • منبع : نمایندگی مازندران

با همت کانون فرهنگی شهرستان سوادکوه برگزار شد

برگزاری دومین سوگواری شعر فاطمی در پل‌سفید

برگزاری دومین سوگواری شعر فاطمی در پل‌سفید

ایسنا/مازندران به مناسبت ایام فاطمیه دومین سوگواری شعر فاطمی (یاس کبود) در پل‌سفید شهرستان سوادکوه با حضور شاعران توانمند و دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان سوادکوه دیشب در این محفل فرهنگی و تربیتی با اشاره به جایگاه و اهمیت اینگونه مباحث، اظهار کرد: باید بپذیریم که در بحث فرهنگی خوب کار نکردیم.

رمضان غلامی با بیان اینکه در حال حاضر همه در میدان جنگ هستیم، (جنگ اقتصاد و فرهنگی) همانطور که در دوران جنگ رزمندگان خالصانه جنگیدند، لازم است در این جهاد همه آماده رزم باشیم، افزود: با گذشت زمان و تحولات تکنولوژی که ایجاد شد هم اکنون شرایط سختی را در دوران تحریم مواجه هستیم لازم است مثل همیشه مردان انقلابی ایستادگی نشان دهند.

 فرماندار شهرستان سوادکوه به مکتب شهید قاسم سلیمانی و رشادت‌های این شهید، اشاره کرد و گفت: اگر امروز ما امنیت وارامش داریم با از خود گذشتگی این زنده یاد بوده است که باعث نابودی داعش شد.

فعالیت ۲۲ انجمن در کانون فرهنگی

 محبوبه بهاری نیز از فعالان فرهنگی شهرستان سوادکوه در اجرای این کار فرهنگی ویژه نسل جدید جامعه و علاقمندان به ادبیات، گفت: در سال‌ها تجربه کاری و مطالعاتی که داشتم بهترین نقطه در آموزش و پرورش فعالیت کردن در قسمت کانون فرهنگی و تربیتی است.

بهاری با اشاره به اینکه با تمام مشکلات و مسائلی که در فضای کانون شهرستان سوادکوه وجود دارد سعی شد برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، برپایی کلاس‌های هنری، صنایع دستی در این مجموعه دایر شود، افزود:  با توجه به دوران کرونا که دانش‌آموزان از فضای آموزشی  دور بودند  سعی کردیم در کانون ضعف درسی را جبران کنیم.

 وی با اعلام اینکه کانون فرهنگی تربیتی دارای ۲۲ انجمن است و با فعال کردن آن مشکلات جوانان حل خواهد شد، اظهار کرد: به‌عنوان نمونه انجمن شعر و ادب بحث فرهنگ زبان فارسی است خوشبختانه با شناسایی استعدادها باعث شد امروز شاهد حضور دانش‌آموزان در دومین سوگواره شعر فاطمی یاس کبود باشیم که در تقویت فرهنگ دینی بسیار اثرگذار است.

 این فعال فرهنگی در زمینه آموزش زبان و ادبیات فارسی معتقد است، بچه‌ها از زبان، شعر، قرائت، دکلمه و اشعار زبان فارسی دور شدند برای اینکه نسل جدید به فرهنگ، زبان و آموزش فرهنگی توجه نشان بدهند، ابتدا باید دیده شوند.

بهاری با ابراز عقیده مبنی بر اینکه در فعالیت فرهنگی باید مخاطب شناسی شود و با در نظر گرفتن سن، جایگاه گروه هدف حفظ شود، تصریح کرد: فعالیت فرهنگی صرفا گزارش آماری نیست بلکه اثرگذاری و بازخورد موثر آن باید مبنای فعالیت قرار گیرد.

این فعال فرهنگی با اظهار به اینکه نسل دهه ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ نیازمند هستند تا از نظر هویتی تقویت و مورد توجه خانواده و کانون‌های اثرگذار فرهنگی قرار گیرند، گفت: لازم است این نسل جامعه در کنار راحتی، سختی‌هایی را هم متحمل شوند تا به مهارت زندگی برسند.

وی دو نسل ۸۰ و۹۰ را بسیار زیرک و دانا دانست و ادامه داد: این نسل نه گفتن را بلد هستند ولی نیاز دارند به حرف‌هایشان گوش بدهیم.

توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان

بهاری با اشاره به اینکه لازم است کانون شهید مطهری از مدرسه ابتدای جدا باشد تا به درستی به اوقات فراغت دانش‌آموزان رسیدگی شود، اظهار کرد: هرچه در رسیدگی و توجه به فضاهای کانون فرهنگی کوتاهی شود، اماکن نامناسب و آزاد که قدرت جاذبه بیشتری دارد علاقه و گرایش ‌دانش‌آموزان به آن سمت بیشتر می‌شود.

برگزاری دومین سوگواری شعر فاطمی در پل‌سفید

در این مراسم از برترین‌های فرهنگی و ادبی در شعر فاطمی تجلیل شد.

سیده زینت موسوی‌پور- خبرنگار سوادکوه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha