• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401100704056
  • منبع : نمایندگی مازندران

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف مازندران

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف مازندران

ایسنا/مازندران صبح امروز و در دومین روز مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در استان مازندران، مردم ولایت‌مدار شهرستان‌های نکا، محمودآباد و رامسر با دنیایی از دلدادگی، این لاله‌های زهرایی را بر روی دستان خود بدرقه کردند.

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک آلاله گمنام در محمودآباد

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز با حضور گسترده مردم شهید پرور و انقلابی شهرستان محمودآباد برگزار شد.

محمودآبادی‌ها ضمن تجدید میثاق با امام و شهدا با حضور خود در مراسم استقبال و خاکسپاری این شهید گمنام یاد شهدا و امام شهدا را گرامی داشتند. در این مراسم پیکر شهید خوشنام از امام زاده قاسم (ع) محمودآباد بر دستان مردم ولایتمدار شهرستان تشییع و در دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف مازندران

گفتنی است این شهید والامقام ۱۹ ساله از عملیات بدر( شرق دجله)، چهاردهمین شهید گمنامی است که در محمودآباد تدفین و به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف مازندران

تشییع باشکوه در نکا

با حضور گسترده مردم انقلابی شهرستان نکا آئین تشییع باشکوه پیکر پاک شهید گمنام برگزار شد.

صبح چهارشنبه هفتم دی‌ماه مقارن با ایام سوگواری حضرت زهرا (س) و همچنین گرامیداشت حماسه ۹ دی(تجدید میثاق با ولایت)، مردم ولایتمدار شهرستان نکا تشییع باشکوهی را در یاد و خاطره ها ثبت کردند و در مسیر دلدادگی و شور زهرایی مردم به ویژه جوانان و همچنین مسئولین شهرستان نکا با حضور در مراسم آرامش و امنیت ایران اسلامی و نجات از فتنه‌های دشمنان را از شهید گمنام مسئلت کردند.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف مازندران

شهربانو غلامی، خانم ۵۴ ساله‌ای که از علاقه و ارادت خود به شهدا می‌گفت، بر تداوم مسیر شهدا تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم خواسته‌های آنها را در خانواده و جامعه عملی کنیم و خدا ما را شرمنده شهدا نکند؛ امیدوارم دختران و پسران ما در زمینه حجاب و عفاف طبق خواسته و وصیت شهدا عمل کنند و ما در روز قیامت در ملاقات با شهدا شرمنده و روسیاه نباشیم چون آن‌ها در اوج جوانی از لذت‌های پیش روی خود چشم‌پوشی کردند تا امروز ما در آرامش و امنیت باشیم.

تشییع شهید خوشنام در رامسر

در رامسر هم با حضور مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه این شهرستان مراسم تشییع پیکر پاک یک شهید خوشنام دفاع مقدس از اردوگاه هفتم تیر رامسر آغاز و پس از تشییع به صورت خودرویی به سمت دانشگاه فنی ملاصدرای شهر کتالم برای خاکسپاری به منطقه دشت جلم انتقال داده شد.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف مازندران

شهروندان رامسری با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از مهمانان و شرکت کنندگان در مراسم به استقبال و بدرقه این شهید گمنام رفتند. حضور خانواده های شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و امنیتی، مسئولین و بسیجیان در این مراسم پررنگ بود.

فرمانده سپاه شهرستان رامسر در آیین تشییع پیکر این شهید تاکید کرد: اقتدار امروز، استقلال و ولایتمداری ملت به واسطه خون پاک شهدا بوده و باید به تاسی از راه آنان برای حفظ شعائر اسلامی و دینی ادامه دهنده راه این مردان بی ادعا باشیم.

پیکر پاک لاله فاطمی بر شانه‌های غیرتمندان نوشهری

شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز بعد از بدرقه باشکوه مردم غیرتمند نوشهر در میان خاک آرام گرفت.

چه زیباست خاطرات مردانی که پروای نام ندارند و در کهف گمنامی خویش مأوا گرفتند.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف مازندران

به یاد شهدای گمنام، آنان که در زمین گمنامند و در آسمان‌ها مشهورند. پیکر شهید گمنام در هنرستان معراج نوشهر توسط دانش‌آموزان هاجر، معراج، شاهد، فرهنگ و پیام انقلاب تشییع، سپس به منطقه هلستان انتقال داده شد.

مردم شهید پرور منطقه  هلستان برادری و خواهری را در حق این شهید که در زمان شهادت ۲۰ سال داشت تمام کردند و با برسر گذاشتن مجمه و دود کردن اسپند، از این شهید استقبال کردند.

 پیکر پاک این شهید بعد از تشییع در میان مردم کرکرودسر نوشهر، وارد میدان همافران شد و در میان سیل جمعیت مورد استقبال قرار گرفت.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در نقاط مختلف مازندران

 بعد از اقامه نماز بر پیکر این شهید توسط امام جمعه نوشهر، پیکر مطهر به دانشگاه فرهنگیان واقع در منطقه مزگا انتقال و تشییع شد و در میان استقبال گرم مردم و مسئولان در محوطه دانشگاه تدفین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha