• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401100703900
  • خبرنگار : 71415

اعتراف نماینده برگزیده جمهوریخواه آمریکایی به دروغگویی و افزایش فشارها برای استعفا

اعتراف نماینده برگزیده جمهوریخواه آمریکایی به دروغگویی و افزایش فشارها برای استعفا

یک قانونگذار دوره جدید کنگره آمریکا که در جریان انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر این کنگره برای این کرسی انتخاب شد، اعتراف کرده بخش‌های زیادی از رزومه و زندگی‌نامه‌اش ساختگی بوده‌اند؛ اعترافی که موجی از تقاضاها برای استعفای او را موجب شده اما او متقابلا از واگذار کردن کرسی‌اش امتناع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جورج سانتوس، با کسب پیروزی در حوزه نیویورک به حزبش (جمهوری‌خواه) کمک کرد به اکثریتی شکننده در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا دست پیدا کند.

اما روزنامه نیویورک تایمز دست به تحقیقاتی زد که باعث تردید وارد شدن به بخش‌های مهمی از سوابق تحصیلاتی و کاری‌اش که جریان کارزار انتخاباتی تبلیغ می‌کرد، شد.

سانتوس در پی انتشار این گزارش، در دو مصاحبه جداگانه به انجام جعل‌های چشمگیر در رزومه خود اذعان و اعتراف کرد که بر خلاف ادعاهایی که داشته، تجربه کار در هیچ یک از دو بانک گلدمن ساکس و سیتی گروپ را نداشته و از کالج نیز فارغ التحصیل نشده است.

این قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی با این وجود حاضر به واگذاری کرسی خود در کنگره نشده و به نیویورک پست گفت: "من یک جنایتکار نیستم"؛ جمله‌ای که یک بیانیه بدنام ریچارد نیکسون، رئیس جمهور رسواشده اسبق آمریکا مربوط به سال 1973 را که گفت "من متقلب نیستم" یادآوری می‌کند.

سانتوس گفت به خاطر آنچه که "دستکاری کردن رزومه‌اش" ‌خواند عذرخواهی می‌کند، اما برخی از توجیهاتش در قبال این عدم صداقتش به ویژه دفاع از ادعای نادرستش مبنی بر یهودی بودنش پوچ هستند.

او به نیویورک پست گفت: "من کاتولیک هستم اما چون فهمیدم خانواده مادری‌ام پیشینه یهودی دارند، گفتم که یهودی هستم!"

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، با وجود آنکه هنوز پرسشهایی در مورد مسائل مالی سانتوس مطرح هستند، دموکرات‌ها این احتمال را مطرح کرده‌اند که او ممکن است با دروغ ‌گفتن در متن افشای اطلاعات خود، قانون را زیر پا گذاشته باشد.

چند تن از اعضای حزب دموکرات متعلق به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه دور جدید مجلس نمایندگان آمریکا خواسته‌اند در صورت عدم استعفای سانتوس از کرسی‌اش، خواهان رای گیری برای اخراج سانتوس شود.

ریچی تورس، نماینده حوزه نیویورک در کنگره آمریکا در توییتی نوشت: "اعتراف رقت انگیز او نباید ما را از نگرانی در مورد وقوع  احتمالی جرم و فساد دور کند. کمیته اخلاق باید بررسی کند که او چگونه پول خود را به دست آورده است. جایی که دود هست آتش هم هست."

اریک سوالول، نماینده حوزه کالیفرنیا در کنگره آمریکا، سانتوس را متهم به "کلاهبرداری از رای دهندگان لانگ آیلند از طریق کل رزومه کاری خود" کرد، در حالی که کورت باردلا، استراتژیست دموکرات از مک کارتی خواست "استعفای او را بخواهد".

باردلا افزود: "اگر سانتوس این درخواست را نپذیرفت، نباید در دوره جدید کنگره کرسی داشته باشد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha