• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401100703649
  • خبرنگار : 71402

کیم جونگ اون اهداف کلیدی برای تقویت قوای نظامی را تشریح کرد

کیم جونگ اون اهداف کلیدی برای تقویت قوای نظامی را تشریح کرد

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش داد که کیم جونگ اون در نشستی با مقامات ارشد سیاسی، اهداف نامشخصی را برای تقویت بیشتر قدرت نظامی خود در سال آینده ارائه کرده است؛ این نشان می‌دهد که او به نمایش‌های تسلیحاتی تحریک‌آمیزش ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در شرایطی مطرح می‌شود که خصومت‌ها میان دو کره در روزهای گذشته افزایش یافته و سئول، پیونگ‌یانگ را به ارسال پهپادهایی در امتداد مرز که اولین بار طی پنج سال گذشته به شمار می‌رفت، متهم کرد.   

در سال جاری میلادی، کره‌شمالی در آزمایش‌های موشکی رکورد زده است و کارشناسان آن را تلاشی برای مدرن کردن زرادخانه پیونگ‌یانگ و افزایش اهرم خود در معاملات آتی با ایالات متحده می‌نامند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، کیم جونگ اون در جلسه روز سه‌شنبه در نشست عمومی حزب حاکم کارگران، چالش‌های امنیتی جدید در سیاست بین‌الملل و شبه‌جزیره کره را تحلیل کرده و اصول و جهت‌گیری‌ها را برای اتخاذ روابط خارجی و مبارزه با «دشمنان» برای حفاظت از منافع و حاکمیت ملی روشن کرد.

کی‌سی‌ان‌ای بدون اشاره به جزئیات گفت: کیم، اهداف کلیدی جدیدی را برای تقویت قابلیت دفاع متکی به خود که در سال ۲۰۲۳ تحت شرایط در حال تغییر چندجانبه هدایت خواهد شد، تعیین کرده است.

برخی ناظران می‌گویند که اهداف جدید می‌تواند به تلاش کیم برای گسترش زرادخانه هسته‌ای کره‌شمالی و معرفی مجموعه‌ای از سیستم‌های تسلیحاتی با تکنولوژی بالا مانند موشک‌های چند کلاهکی، یک سلاح دوربرد سریع‌تر، یک ماهواره جاسوسی و پهپادهای پیشرفته مرتبط باشد. آنها می‌گویند که کیم در نهایت قصد دارد از توانایی هسته‌ای تقویت‌شده خود برای وادار کردن رقبایش برای پذیرش کره‌شمالی به عنوان یک کشور هسته‌ای مشروع استفاده کند، وضعیتی که او فکر می‌کند برای لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورش ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha