• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401100402168
  • خبرنگار : 50214

تعلیق ۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در یزد 

تعلیق ۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در یزد 

ایسنا/یزد سرپرست استاندارد استان یزد گفت:حفظ استمرار کیفیت، شرط اصلی تمدید پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی است.

«حمید مطهری» افزود: تمدید پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی، منوط به حفظ استمرار کیفیت از طریق نمونه برداری و بازرسی‌های صورت گرفته از محصولات است.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به کیفیت کالاها و محصولات از سوی تولیدکنندگان، از سوی این اداره کل با جدیت و قاطعیت دنبال شده و ممکن است منجر به ابطال یا تعلیق پروانه‌های استاندارد شود.

سرپرست استاندارد استان تصریح کرد: افزایش کیفیت محصولات علاوه بر جلب اعتماد مصرف‌کنندگان و عموم مردم، انتظار به حق سازمان استاندارد از دارندگان پروانه استاندارد ایران است، از این رو حفظ کیفیت، جزو خط قرمزهای استاندارد به شمار می‌رود.

 مطهری در خصوص تعلیق پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد، گفت: در پاییزی که گذشت، پنج فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعلیق شده است که یک فقره از این پروانه‌ها به جهت برآورده کردن انتظارات قانونی اداره کل استاندارد استان یزد و رسیدن به حد مطلوب کیفیت مصرح در استانداردهای ملی مربوطه، توانسته است شرایط رفع تعلیق را برآورده کند.

«فائزه خلیل زاده» رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان نیز در همین رابطه اظهار کرد: در مدت زمان مذکور ۹۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر و تمدید شده است.

وی افزود: بر اساس تکلیف قانونی و در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبارپروانه های استاندارد صادره که معمولا سه ساله می باشد۳۶ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه تمدید شده است.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، خلیل زاده در پایان گفت: طی این مدت ۴۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است، ضمن این که ۱۲ مورد صدور مجوز استاندارد اجباری نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل وجود داشته است.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha