• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100301232
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد؛

پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین شهرستان گلستان در آذر ماه

پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین شهرستان گلستان در آذر ماه

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین شهرستان استان در آذر ماه سال جاری را اعلام کرد و گفت: بارندگی آذر ماه در گلستان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به وضعیت آب و هوایی فصل پاییز امسال در استان گلستان اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی تا اول دی‌ماه جاری ۱۰۸.۶ میلی‌متر گزارش شده که نسبت به دوره آماری ۱۲ درصد کاهش داشت، همچنین در مقایسه با سال گذشته با ۲۶ درصد افزایش همراه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بارش در آذر ماه نسبت به دوره آماری کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود: در آذر ماه ۱۴۰۱ میانگین بارش در استان گلستان ۲۶.۴ میلی‌متر بوده که این مهم نشان می‌دهد ۴۳ درصد نسبت به متوسط  این ماه کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های سینوپتیک استان گلستان در مینودشت با ۵۷.۳ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است، متذکر شد: کمترین میزان بارش ۱۳.۷ میلی‌متر در اینچه برون اتفاق افتاده است. 

کمالی میانگین دمای استان گلستان در آذر ماه ۱۴۰۱ را ۱۰.۴ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و متذکر شد: شاخص دمایی ۱.۳ درجه نسبت به متوسط آذر ماه افزایش داشته است، همچنین حداکثر دمای ثبت‌شده در ایستگاه‌های سینوپتیک استان مربوط به کلاله و با ۳۱.۱ درجه سانتی‌گراد بوده و حداقل دمای ثبت شده نیز مربوط به گرگان و ۱.۳- درجه در گرگان گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در فصل پاییز ۱۴۰۱ میانگین دمای استان ۱۶ درجه سانتی‌گراد بوده به‌طوری‌که ۱.۳ درجه نسبت به متوسط فصل پاییز افزایش داشته است، حداکثر دمای ثبت شده در فصل پاییز در ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۴۴.۱ درجه در کلاله  و حداقل دمای ثبت شده ۱.۳- درجه در گرگان  به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان در ادامه به آخرین وضعیت جوی استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: ️به‌تدریج از ظهر با ورود سامانه ضعیف بارشی شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده و در ارتفاعات استان بارش پراکنده برف، کاهش نسبی دما و مه خواهیم بود و با تداوم فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه به‌تناوب ریزش‌ها نیز در منطقه ادامه خواهد داشت.

کمالی اضافه کرد: با فعالیت این سامانه ضعیف بارشی اختلال در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست لذا به رانندگان توصیه می‌کنیم بیشتر احتیاط کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha