• جمعه / ۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100200534
  • خبرنگار : 50039

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس عنوان کرد:

لزوم ایجاد فضای سبز در حاشیه رودخانه‌های گرگان/ آق‌قلا محروم از زیرساخت‌های تفریحی

لزوم ایجاد فضای سبز در حاشیه رودخانه‌های گرگان/ آق‌قلا محروم از زیرساخت‌های تفریحی

ایسنا/گلستان نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر گرگان دو رودخانه دارد که فضای تفریح شهروندان در حاشیه آنها ایجاد نشده است، گفت: با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌شود بسترهای مناسب تفرج شهروندان را در حاشیه این رودخانه‌ها فراهم کرد.

رمضانعلی سنگدوینی صبح امروز جمعه ۲ دی ماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرهای کوچک نیازمند توجه بیشتر هستند، اظهار کرد: همه درآمدهایی که شهرهای کوچک کسب می‌کنند صرف هزینه‌های آنها می‌شود و نمی‌توانند آنچنان که باید کار عمرانی انجام دهند.

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار مهم است، ادامه داد: در اجرای این طرح باید پیوست‌های فرهنگی، ورزشی، معنوی، اقتصادی و سایر ملزومات عمران و آبادانی محلات شهرها ضمیمه شود تا اثرگذاری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهر گرگان دو رودخانه دارد که می‌توان در حاشیه آنها فضای سبز مناسب برای تفریح ایجاد کرد، افزود: در گذشته برخی مناطق از این رودخانه‌ها بهسازی شده ولی ادامه اجرای طرح متوقف گردیده و با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌شود بسترهای مناسب تفرج شهروندان را در سراسر حاشیه این رودخانه‌ها فراهم کرد.

سنگدوینی شهرستان آق‌قلا را محروم از زیرساخت‌های تفریحی دانست و خاطرنشان کرد: این شهرستان با جمعیتی بیش از ۱۳۰ هزار نفر پارکی مناسب برای تفریح شهروندان ندارد و توجه به زیرساخت‌های تفریحی به خصوص احداث پارک‌های مناسب در این شهر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به تعریف بازآفرینی شهری در ۲هزار و ۲۰ محله سطح کشور اشاره کرد و گفت: سهم هر استان به طور متوسط حدود ۶۵ محله است که متأسفانه در این طرح برای استان گلستان ۴۰ محله دیده شده که باید بازنگری شود.

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، گلستان را استانی فقیر دانست و تصریح کرد: عدم سرمایه‌گذاری مناسب سبب شده تا گلستان در فقر باشد و افزایش تعداد محلات در طرح بازآفرینی شهری باعث تسریع عمران و آبادانی شهرهای استان تا سال ۱۴۰۲ می‌شود.

وی اطلاع‌رسانی را لازمه آگاهی جامعه از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و اضافه کرد: اقداماتی که در محله انجیراب گرگان انجام شده در نوع خود بی‌نظیر است و باید با بهره‌مندی از توان رسانه‌ها، اقدامات انجام شده به اطلاع همه آحاد جامعه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha