• پنجشنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401100100167
  • منبع : نمایندگی اردبیل

خبرگزاری سیناپرس، زبان گویای فعالان حوزه فناوری استان اردبیل

خبرگزاری سیناپرس، زبان گویای فعالان حوزه فناوری استان اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی اردبیل در دیدار با سردبیر خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس) گفت: این خبرگزاری یکی از رسانه‌های تاثیرگذار جامعه علمی و فرهنگی است و می‌تواند زبان گویای چالش‌های علمی و فناورانه باشد تا به انعکاس فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری در استان و کشور کمک به‌سزایی کند.

 مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی اردبیل یک دی در این دیدار ضمن استقبال از فعالیت‌های خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس) در زمینه علمی و فرهنگی افزود: فعالیت فرهنگی یکی از رسالت‌های اصلی نهاد جهاددانشگاهی بوده و امروزه با توجه به توسعه‌ فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل و هم‌چنین اجرای فعالیت‌های شاخص علمی در دانشگاه‌ها، وجود چنین رسانه‌ای ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم رسانه در جامعه جهانی امروز افزود: تبدیل علم به فناوری، تجاری‌سازی دانش فنی و موارد مشابه اغلب با چالش‌ها و مسائل و مشکلاتی نیز همراه است و رسانه‌ها از جمله خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس) که به‌صورت تخصصی بر مسائل علمی تمرکز دارد، می‌تواند زبان گویای محققان، پژوهشگران و فعالان حوزه علم و صنعت بوده و به عنوان ابزار تاثیرگذاری در انعکاس این چالش‌ها عمل کرده و رسالت خود را به نحو احسن ایفا کند.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به دستاوردهای واحد اردبیل گفت: در سال‌های اخیر خرید زمین ملکی برای احداث مجتمع درمان ناباروری، افتتاح پایلوت تولید نشاسته حفاری برای صنعت نفت و خرید سوله، تکمیل ساختمان دفتر مرکزی واحد، تملک زمین به مساحت 4.1 هکتار برای فعالیت‌های کشاورزی(گیاهان دارویی)، خرید تجهیزات به‌روز برای مرکز درمان ناباروری قفقاز و هم‌چنین اجرای برخی طرح‌های موفق از جمله طرح مشاغل خانگی با جامعه هدف 2000 نفری را از جمله فعالیت‌های مهمی است که به همت همکاران جهادگر در طی سال 1400 تا 1401 به اجرا رسیده است.

فرگل غفاری، دبیر خبرگزاری سیناپرس نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های رئیس واحد اردبیل از شعبه سیناپرس استان  اردبیل، گفت: شعبه سیناپرس اردبیل از بیستم شهریور 1400 فعالیت خود را در جهاددانشگاهی اردبیل آغاز کرده و خوشبختانه تاکنون توانسته فعالیت‌های ارزشمندی در خصوص انعکاس و پوشش فعالیت‌ها و رویدادهای علمی و فناورانه استان انجام دهد. 

غفاری در ادامه پوشش مهم‌ترین رویدادها و فعالیت‌های علمی و فناورانه در جهان و هم‌چنین دستاوردهای علمی دانشمندان و محققان کشور و انعکاس فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری را از مهم‌ترین رسالت‌های خبرگزاری علم و فرهنگ برشمرد و افزود: در زمینه تربیت خبرنگاران زبده در حوزه علمی و هم‌چنین برگزاری دوره‌های آموزشی با شعبات همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: حمایت‌های لازم را برای فعالیت شعب در راستای ترویج و توسعه پیشرفت‌های علم و فناوری ترویج علم و عمومی‌سازی زبان علم به زبان عموم و ترویج فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی خواهیم داشت.

این جلسه با حضور معاونان و مدیران جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار و در پایان به تبادل نظرات و راهکارها پرداخته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha