• پنجشنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401100100110
  • خبرنگار : 71475

انصارالله به هیات عمانی: پرونده انسانی از پرونده نظامی در یمن جداست

انصارالله به هیات عمانی: پرونده انسانی از پرونده نظامی در یمن جداست

رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله با اشاره به اینکه هیئت عمانی که به صنعا سفر کرده دارای ایده‌ها و پیشنهادات بین المللی و سعودی است، بر ضرورت جداسازی پرونده انسانی از پرونده نظامی در یمن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله گفت هیئت عمانی تنها دو روز پس از هشدار شورای عالی سیاسی یمن نسبت به اینکه وضعیت عدم صلح و عدم جنگ دوام چندانی نخواهد داشت، وارد صنعا شده است.

بنابر این گزارش، هیئت عمان روز چهارشنبه به همراه عبدالسلام، وارد صنعا، پایتخت یمن شد تا درباره آخرین تحولات در سایه مخالفت ائتلاف با توقف درگیری‌ها، لغو محاصره و پرداخت حقوق همه کارکنان دولتی مذاکره کند.   

عبدالسلام گفت، سفر هیئت عمانی به منظور انتقال ایده‌ها و پیشنهاداتی است که مذاکرات با سعودی‌ها و طرف‌های بین المللی دربرداشته است.

وی گفت، ائتلاف متجاوز وعده‌هایی می‌دهد که هیچ تاثیری درباره پرداخت حقوق، پایان محاصره و خروج نیروهای خارجی از مناطق اشغالی یمن ندارد.

رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله بر ضرورت جداسازی پرونده انسانی از پرونده نظامی تاکید کرد و گفت: خواسته‌های ما بدون استثنا مختص تمام یمنی‌ها است.
عبدالسلام هرگونه پیشرفت در مذاکرات را با پیشرفت در پرونده انسانی شامل پرداخت حقوق و گشایش فرودگاه‌ها و بنادر مرتبط دانست.

وی نقش عمان را در تحقق صلح در یمن ستود و این نقش را در مذاکرات با همه طرف‌ها مهم و مثبت ارزیابی کرد.

انصارالله شروط دستیابی به صلح در یمن را مشخص کرد

رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله امروز (پنجشنبه) در توییتی بر لزوم توقف عملیات نظامی ائتلاف عربی تحت امر عربستان و برداشتن محدودیت‌های اعمال شده بر روی گذرگاه‌های تحت کنترل انصارالله به منظور تحقق صلح در یمن تاکید کرد.
محمد عبدالسلام گفت، سفر هیئت عمانی به صنعا در راستای تکمیل مذاکرات پیشین درباره راه‌های پایان دادن به تجاوزات( عملیات نظامی ائتلاف عربی) و لغو محاصره در راستای پاسخگویی به خواسته های ملت یمن به عنوان حقوق طبیعی و انسانی آنها است که بدون آن صلح برقرار نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha