• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401093020644
  • خبرنگار : 50534

خرید ماهی از دست‌فروشان ممنوع

خرید ماهی از دست‌فروشان ممنوع

ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان‌ گفت: دست‌فروشی ماهی تازه و منجمد در زنجان ممنوع است.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه شهروندان برای حفظ سلامت خود از خرید ماهی و میگو منجمد از دست‌فروشان خودداری کنند، اظهار کرد: محصولات پروتئینی فسادپذیری بیشتری دارند. 

وی با بیان اینکه دست‌فروشان نمی‌توانند امکانات مورد نیاز برای حمل‌ونقل و نگهداری ماهی‌های منجمد را فراهم کنند، اضافه کرد:‌ با توجه به این موضوع، احتمال فساد ماهی به شدت افزایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان‌ با اشاره به اینکه نگهداری ماهی در فریزر و سردخانه یک امر اجتناب‌ناپذیر جهت جلوگیری از فساد و خراب شدن زود آن است، افزود: ماهی‌های چرب مانند ماهی تن، ماهی آزاد حداکثر ۳ ماه قابلیت نگهداری دارند. ماهی‌های بدون چربی مانند ماهی کاد و ماهی تار حداکثر تا ۶ ماه در داخل فریزر قابلیت نگهداری را دارند. ولی به طور کلی بهترین مدت زمان نگهداری ماهی در فریزر تا ۲ ماه است.‌

این مسئول تاکید کرد: گاهی ماهی برای اینکه به فروش برسد چند روز در بازار و معابر عمومی گردانده می‌شود و احتمال اینکه ماهی فاسد به دست مشتری برسد، بسیار بالا است. 

حاج‌کاظمی با تاکید بر اینکه از خریداری ماهی و محصولات پروتینی از دست دوره‌گردان و دست‌فروشان خودداری کنید، ابراز کرد: شهروندان به برچسب اطلاعات سلامت و مراکز مجاز دقت لازم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه حوزه دامپزشکی و دانش‌بنیان، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه دامپزشکی می‌توانند تاثیرگزار در رفع چالش‌های پیش رو باشند.

این‌ مسئول با بیان اینکه دامپزشکی استان از طرح‌های دانش‌بنیان در این زمینه استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه دامپزشکی بسیاری از نیازها می‌تواند در داخل کشور تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha