• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401092919965
  • خبرنگار : 50176

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

رها شدن ساماندهی و تحکیم خانواده، بزرگترین ترک معروفات است

رها شدن ساماندهی و تحکیم خانواده، بزرگترین ترک معروفات است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رها شدن ساماندهی و تحکیم خانواده، بزرگترین ترک معروفات است.

سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی، شامگاه بیست و هشتم آذرماه، در نشست دوره ملی بینش معروف با بیان اینکه خانواده رکن و زیرساخت تمدن سازی است، اظهار کرد: حتی اگر دستگاه‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی، رسانه و فضای مجازی نتوانند و یا آسیب‌زا باشند خانواده می‌تواند این نقیصه را جبران و مدیریت کند.

وی رها شدن ساماندهی و تحکیم خانواده را از بزرگترین ترک معروفات برشمرد و افزود: خانواده هویت مستقلی است و اصالت دارد و فقط جمع جبری چند نفر کنار هم نیست بلکه هم اجتماع‌ساز است و هم تربیت افراد، در خانواده شکل می‌گیرد و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ‌تر به شمار می‌رود.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه هویت جوانان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین قشر آینده‌ساز در جامعه باید در درون خانواده تعریف شود نه خارج از آن، تصریح کرد: جوان را بیرون خانواده صرفا با وزارتخانه‌ای ورزشی تعریف کردن خطا و آسیب زا است و تضعیف خانواده، پیامدهای آسیب‌زای اجتماعی همچون اعتیاد، فحشا، فرار از خانه، طلاق، خشونت، جایگزینی نگهداری حیوانان به جای فرزندآوری و... را به دنبال دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: فرزندان خانواده‌های ناسالم و بی‌تفاوت، به راحتی تسلیم شرایط محیطی شده و شخصیت شکننده‌ای خواهند داشت و در هیجانات به پرخاشگری و رفتارهای خشن دست می‌زنند.

وی با بیان اینکه تا وقتی مسائل خانواده حل نشود این مملکت در معضلات اجتماعی و بحران‌ها گرفتار خواهد بود، گفت: وقتی صحبت از خانواده مطرح می‌شود هجمه دشمن شکل می‌گیرد، چون می‌داند نقش خانواده در تحکیم جامعه ایرانی خیلی مهم است و یک عده ساده لوح یا غرب زده داخلی هم همنوا با دشمن دست به تحرکات رسانه‌ای بی حاصل می‌زنند و این همان خط نفوذی است که به دنبال تحمیل سند استعماری ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ است.

هاشمی گلپایگانی تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر بخش عمده‌ای از نقش پدران و مادران را در خانواده، فضای مجازی اشغال کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کانون خانواده در مملکت ما فاقد مسئولی پاسخگوست، تصریح کرد: متولیان متکثری مسئولیت‌هایی در حوزه خانواده و آسیب‌های اجتماعی برعهده دارند، ولی هرجا وجود نهادی مسئولیت پذیر و پاسخگو مانند وزارت خانواده و جوانی جمعیت نباشد، کار به سامان نمی‌رسد و نباید انتظار رشد از رهنمودهای کلی داشت.

وی تأکید کرد: لازم است رویکردی اتخاذ شود تا از پرداختن به اعضای خانواده بیرون از چهارچوب هویت بخش خانواده با تشکیل وزارت خانواده و جوانی جمعیت جلوگیری شود و جایگاه آزادی زن، مرد، سالمند، جوان، نوجوان و کودک به نسبت خانواده تعریف و هر اقدامی سبب تقویت بنیاد این نهاد مقدس شود.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه بودجه‌های کلان دستگاه‌های مختلف برای ساماندهی امور زنان، جوانان و آسیب‌های اجتماعی اگر در شکل گیری هویت مستقل بنیان خانواده سالم صرف نشود اسراف است و نتیجه‌ای هم ندارد، افزود: اختصاص بودجه برای مسائل جوانان و نوجوانان با تعریف و تفکیک جایگاه دختر، پسر و زن و مرد جدای از خانواده آسیب زا و مضر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha