• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092919450
  • خبرنگار : 50295

احداث قنات راهی برای حل مشکل تامین آب شرب مردم چورزق

احداث قنات راهی برای حل مشکل تامین آب شرب مردم چورزق

ایسنا/زنجان مدیر امور آب‌وفاصلاب شهرستان طارم گفت: در فصل گرما و همزمان با افت دبی منابع تامین آب و افزایش مصارف مشترکان، تامین آب شهر چورزق با کمبود آب مواجه می‌شد که برای حل این بحران نسبت به احداث یک رشته قنات اقدام شد.

حمید حسنلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احداث قنات و حل مشکل آب شرب در شهر چورزق شهرستان طارم، اظهار کرد: تامین آب شهرستان طارم از طریق آب‌های زیرسطحی رودخانه‌ها انجام می‌شود و در این شهرستان چاه عمیق نداریم. همچنین با توجه به اینکه شغل مردم شهرستان کشاورزی بوده و تامین آب موردنیاز کشاورزی از آب رودخانه تامین می‌شود با شروع فصل تابستان دبی منابع تامین آب روستاها کاهش یافته و مصارف افزایش پیدا می‌کند به همین دلایل تامین آب شرب مورد نیاز مردم دچار کمبود می‌شود.

وی افزود: شهر چورزق شهرستان طارم دارای ۲۳۰۰ نفر جمعیت و ۹۰۰ اشتراک آب است که آب شرب این شهر از چشمه‌های آب شرب شهر چورزق تامین می‌شود و با افت دبی منابع تامین آب در فصل گرما و مصارف بالای مردم، شهر با کمبود آب مواجه می‌شوند که برای حل این بحران توسط شرکت آب‌وفاضلاب استان یک رشته قنات احداث شد.

این مسئول تصریح کرد: با احداث قنات ۲۰۰ متری و اجرای خط انتقال ۳۵۰ متری به مخزن ذخیره در شهر چورزق، کمبود آب فصل گرما حل رفع شده و در این صورتی که رشد جمعیتی و شهرسازی این شهر روند عادی داشته باشد تا ۱۰ الی ۲۰ سال آینده مشکلی در خصوص تامین آب پایدار نخواهند داشت.

حسنلو ادامه داد: روستای ونیسر بخش چورزق طارم با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر و ۴۰۰ اشتراک در سال‌های قبل دچار همین مشکل بود و با شروع فصل گرما و افزایش مصارف منابع تامین آب دچار افت دبی شدید و گاهاَ خشک می‌شد که با مشارکت اهالی و دهیار روستا، با احداث یک حلقه چاه و تامین لوله و احداث خط انتقال ۳۲۰۰ متری و تجهیز الکتروپمپ و وسایل برقی، مشکل رفع شد.

مدیر امور آب‌وفاصلاب شهرستان طارم خاطرنشان کرد: در روستای گیلوان نیز به دلیل برداشت بی‌رویه از آب رودخانه آب قنات گیلوان خشک شده و تامین آب شرب روستا با مشکل مواجه شده که در صورت حل مشکل اجتماعی و معارضان با احداث قنات در این روستا نیز مشکل تامین آب شرب بهداشتی این منطقه نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha