• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401092818868
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت:

طرح نظارت بر بازار شب یلدا در اردستان آغاز شد

طرح نظارت بر بازار شب یلدا در اردستان آغاز شد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان و شب یلدا، طرح ویژه نظارت بر بازار کالاهای ویژه این آیین در شهرستان آغاز شد.

رضا باقری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن آیین سنتی شب یلدا، تقاضا برای برخی اقلام از جمله انواع میوه‌ها مانند انار و هندوانه، انواع آجیل، شیرینی و برخی تنقلات دیگر یا برخی کالاهای تزئینی افزایش می‌یابد، بنابراین احتمال سوء استفاده از این شرایط برای گران‌فروشی یا عرضه کالای کم کیفیت بیشتر می‌شود.

وی افزود: بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان اردستان از امروز با تشکیل ۴ اکیپ با هدف ایجاد آرامش روانی برای شهروندان و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با مشارکت بازرسانِ اداره‌ جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اتاق اصناف، دامپزشکی و شبکه بهداشت اقدام به اجرای طرح نظارتی شب یلدا به صورت تمام وقت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه همه اصناف موظف به نصب قیمت کالا در معرض دید مشتری و ارائه صورتحساب هستند، تصریح کرد: بازرسان در این طرح بر نحوه ارائه خدمات، قیمت‌گذاری کالاها و کیفیت آنها به صورت تخصصی ورود کرده و با هرگونه گران‌فروشی، کم‌فروشی یا عرضه کالای کم کیفیت برخورد می‌کنند.

باقری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌ نظارتی شب یلدا به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو در عرضه و قیمت‌گذاری کالا اجرا شده و مباحث مربوط به تأمین، توزیع و نرخ اقلام‌ میوه بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی مانند افزایش قیمت خودسرانه، احتکار، کم‌فروشی، گران‌فروشی و عدم درج برچسب قیمت بر روی کالاها مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه پاسخگویی به شماره ۱۲۴، اطلاع‌رسانی کنند.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴۰۰ مورد بازرسی از اصناف شهرستان انجام شده که طی آن ۱۱۰ پرونده تخلف به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

باقری خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات کشف شده در بین اصناف شهرستان اردستان گران‌فروشی، درج نشدن قیمت و صادر نکردن فاکتور معتبر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha