• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092818767
  • خبرنگار : 71660

کی‌یف پیشنهاد کیسینجر را رد کرد

کی‌یف پیشنهاد کیسینجر را رد کرد

دولت اوکراین درخواست «هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا مبنی بر "آغاز مذاکرات صلح با روسیه" را رد و تاکید کرد که چنین درخواستی "متهاجم را خشنود می‌سازد."

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، هنری کیسینجر پیشتر در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین از وقوع یک جنگ جهانی دیگر جلوگیری می‌کند و همچنین تاکید کرد که زمان حل و فصل جنگ اوکراین از طریق مذاکره فرا رسیده است.

میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به اظهارات کیسینجر در تلگرامش نوشت: آقای کیسینجر هنوز هیچ چیزی را درک نکرده‌اند... ایشان ذات این جنگ و تاثیرات آن بر نظم جهان را متوجه نشده‌اند.

وی افزود: «نسخه‌ای که وزیر خارجه سابق آمریکا می‌خواهد آن را بپیچد اما می‌ترسد آن را با صدای بلند اعلام کند، ساده است: با قربانی کردن بخش‌هایی از اوکراین بدون گرفتن تضمینی نسبت به عدم حمله به سایر کشورهای اروپایی، "متجاوز" را خشنود کنید.»

دولت اوکراین تصریح کرد: این کشور باور ندارد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه – فردی که آماده جنگی طولانی در اوکراین است – نسبت به صلح جدی باشد و تا زمانی که تک تک سربازان روسی سرزمین‌های اوکراینی از جمله کریمه را ترک نکنند، صلح میسر نیست.

پودولیاک خاطرنشان کرد: تمامی حامیان این راهکار ساده باید بدانند که هرگونه توافق با "شیطان" – صلح بدی که هزینه‌هایی برای سرزمین‌های اوکراینی دارد، برای پوتین پیروزی محسوب می‌شود و موفقیتی برای سایر حکومت‌های خودکامه در سراسر جهان تلقی خواهد شد.

مقامات کرملین اظهار نظری در این خصوص انجام ندادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۸ ۱۴:۰۳

پوتین بایدتا محوکامل زلنسگی وارتش مزدورش جنگ را ادامه دهد،پیروزی کامل با پوتین وحق پوتین ومسکو است.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۸ ۱۸:۲۴

نباید در بررسی جنگ روسیه و اوکراین به دنبال دلیل بگردیم. حمله روسیه به اوکراین و پیشروی ها و شکست های روسیه و همینطور دخالتها و اظهارنظر افرادی همچون کیسینجر فقط و فقط یک حقیقت محض را نشان می دهد که روسیه نه تنها یک ابرقدرت نیست بلکه یک بازیچه می باشد و توسط گلوبالیستها کنترل و هدایت می شود. روسیه یک ببر کاغذیست که هشت دهه در ظاهر نقش رقیب اتمی امریکا را بازی می کرد تا عدم استعمال سلاح دروغین و خیالی هسته ای در جنگها توجیه شود و بگویند جنگ هسته ای برنده ندارد تا دروغ بودن سلاح هسته ای بر ملا نشود. تمام تهدیدات روسیه در مورد استفاده از سلاح هسته ای لفاظی های بیهوده و بی اعتبار است و نشان می دهد که چیزی به عنوان سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد. 10 ماه از جنگ اوکراین می گذرد و روسیه هیچ دست اوردی نداشته و در حد یک کشور افریقایی ظاهر شده و در گیر جنگ فرسایشی شده و دیگر وجهه یک ابرقدرت را ندارد. مگر روسیه نمی گفت که 24 ساعته اوکراین را اشغال می کند. اگر سلاح هسته ای واقعا وجود داشت روسیه یک عدد از ان را به کار می برد تا ترس و وحشت از روسیه را به جهانیان القا کند. عدم استعمال سلاح هسته ای نشان می دهد چنین سلاحی فقط یک تفنگ خالیست و هیچگاه ماشه ان چکانده نخواهد شد. به نطر می رسد روسیه به بن بست رسیده و چه بسا ولادیمیر پوتین و مدودوف دست به خودکشی بزنند. شکست یا حتی اتش بس در این جنگ برای پوتین و تیمش حکم پایان حیاتشان را دارد.