• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401092718412
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس کمیته علمی جشنواره فن بازار پوشاک مازندران:

ایجاد فن بازار پوشاک برای اجرای مدل شبکه‌سازی در مازندران ضروری است

ایجاد فن بازار پوشاک برای اجرای مدل شبکه‌سازی در مازندران ضروری است

ایسنا/مازندران رئیس کمیته علمی جشنواره و فن بازار پوشاک مازندران به شرایط و زیرساخت‌های موجود در استان اشاره کرد و گفت: مازندران دارنده رتبه دوم کشور از نظر تعداد فارغ التحصیلان و رتبه پنجم کشور از نظر تولید پوشاک و از مقاصد جذاب گردشگری کشور است؛ ایده ایجاد فن بازار پوشاک در استان مازندران برای پیاده سازی یک مدل مناسب شبکه‌سازی، اقدامی ضروری است.

به‌گزارش ایسنا، ایمان اکبرتبار، امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برپایی نخستین نمایشگاه فن بازار، اظهار کرد: فن‌بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات فناوری است و در اصل فن بازارها نقش واسطه‌ای را در سطوح مختلف برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه کنندگان و متقاضیان را دارد.

 وی فن‌بازار را بستری برای دریافت مشاوره برای مراحل انتقال فناوری دانست و تصریح کرد: در فن‌بازارها عرضه‌کنندگان همان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و متقاضیان فناوری، همان صنایع بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و حتی دانشگاه‌ها هستند.

رئیس کمیته علمی جشنواره فن بازار پوشاک مازندران افزود: با توجه به گسترش روزافزون اهمیت فن بازارها در دنیا به‌عنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فناوری و همینطور نبود تجربه مشابه در داخل استان، ایجاد شبکه کسب و کار، تجاری سازی و بازارسازی و توسعه صنایع خلاق و نوآور یک اقدام ضروری است.

این مسئول به شرایط و زیرساخت‌های موجود در استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران دارنده رتبه دوم کشور از نظر تعداد فارغ التحصیلان و رتبه پنجم کشور از نظر تولید پوشاک و از مقاصد جذاب گردشگری کشور است؛ ایده ایجاد فن بازار پوشاک در استان مازندران برای پیاده سازی یک مدل مناسب شبکه‌سازی، اقدامی ضروری است. دبیر اجرایی صنایع نساجی و پوشاک خانه صنعت استان، با بیان اینکه در فن بازار پوشاک، عرضه کنندگان فرصت می‌یابند تا ایده‌ها و فناوری‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آنها اقدام به بازاریابی کنند، خاطرنشان کرد: از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان فناوری نیز تقاضاهای خود را مطرح، به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشند.

این مدرس دانشگاه، افزود: در حال حاضر، نمایشگاه فن بازار پوشاک استان در هفته پژوهش توسط جهاد دانشگاه و سایر بخش‌های دولتی و خصوصی استان راه‌اندازی شد و تاکنون اقدامات مختلفی مانند راه‌اندازی بانک اطلاعات تولیدکنندگان، شناسایی افراد توانمند و برگزار ورکشاپ‌ها و مسابقات طراحی لباس در دو بخش زنده و آثار ارسالی را انجام داده و در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha