• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092617460
  • خبرنگار : 50513

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری استان زنجان:

ترمینال‌ها ویترین شهر زنجان هستند

ترمینال‌ها ویترین شهر زنجان هستند

ایسنا/زنجان معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حوادث اخیر با وجود فراخوان‌های اعتصاب، کاهش قابل توجهی در میزان حمل و نقل کالاها در استان نداشتیم و این به معنای آن است که ناوگان به فعالیت خود مشغول بود.

علی مدقالچی صبح امروز (۲۶ آذرماه) در مصاحبه مطبوعاتی، ضمن تبریک هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری، با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل مسافر، تمرکز ما در پل ارتباطی میان مسافر و بخش است تا کیفیت خدمات را افزایش دهیم و شاهد پیشرفت باشیم؛ اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۷ باب شرکت مسافربری در استان زنجان فعال است. ۱۳۱ دستگاه اتوبوس و ۸۲۰ دستگاه انواع سواری و مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل مسافر در استان فعال هستند و در سال حدود ۸۸۰ هزار نفر مسافر از این طریق جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۴ باب شرکت در استان زنجان در حوزه حمل‌ونقل بار، ادامه داد: سه پایانه بار فعال در شهرستان‌های زنجان، ابهر و ایجرود وجود دارد و سالانه حدود ۱۰ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل باری استان زنجان جابه‌جا می‌شود.

مدقالچی با بیان اینکه هفت هزار راننده در ناوگان حمل‌ونقل بار استان زنجان فعالیت دارند، تصریح کرد: ۵۵۰۰ دستگاه انواع خودرو باربری نیمه‌سنگین و سنگین در استان فعال است.

این مسئول با اشاره به اینکه عمر ناوگان باری استان ۱۹.۹۶ سال و عمر ناوگان سواری نیز ۱۲.۴۹ سال است، یادآور شد: عمر ناوگان اتوبوس‌های زنجان ۱۰ و نیم‌سال برآورد شده که کمتر از عمر میانگین ۱۳.۵ ساله کشوری است.  

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص به‌سازی ناوگان حمل‌ونقل استان زنجان، بیان کرد: امسال همه اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ استان برای خرید ۱۲ دستگاه اتوبوس و ۳۷ دستگاه مینی‌بوس جذب شد.

مدقالچی با بیان اینکه ترمینال‌ها ویترین شهر هستند و اگر ترمینال منظم باشد، شهر نیز منظم است، عنوان کرد: سه ترمینال مسافربری زنجان، ابهر و خدابنده در سطح استان فعالیت دارد. در ترمینال شهر زنجان که عمر ۳۰ ساله دارد خوشبختانه تغییرات خوبی انجام شده و نواقص توسط شهرداری در حال رفع است. در ترمینال ابهر کمبود فضا از مشکلات عمده بوده و این باعث شده است که در توسعه شرکت‌های حمل‌ونقل با موانعی روبه‌رو باشیم. ترمینال شهر خدابنده نیز توسط بخش خصوصی ایجاد شده است و یک ترمینال مناسب و حرفه‌ای نیست.

وی افزود: نبود همکاران ناجا در ترمینال یک مشکل است؛ حضور نیروهای ناجا در پایانه‌های مسافربری در تامین نظم و نظام ترمینال موثر و مفید است.

مدقالچی ضمن تاکید بر فرهنگ حمل‌ونقل و رانندگی، اضافه کرد: در خصوص ایمنی و خود کنترلی مشکل داریم و این یک معضل در جامعه تلقی می‌شود. بازدارندگی قوانین در بحث ترافیک و حوادث رانندگی ضعیف است و جریمه‌ها در تخلفات و حادثه‌آفرینی‌های رانندگی بازدارنده نیستند. تخلفات رانندگی حادثه‌آفرین هستند و باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند.

وی تشریح کرد: در تصادفات رانندگی تنها کیفیت جاده مطرح نیست. در این‌خصوص یک پکیج با پنج رکن اصلی، شامل فرهنگ، برخورد قاطع، جاده‌های مناسب، خودروهای مناسب و انسان خود کنترل تعریف می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد؛ این موارد لازمه پایین آمدن تخلفات و حوادث هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر با وجود فراخوان‌های اعتصاب، کاهش قابل توجهی در میزان حمل‌ونقل کالاها در استان نداشتیم و این به معنای آن است که ناوگان به فعالیت خود مشغول بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha