• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401092416189
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

دیدار وزیر کشور با مردم حاجی آباد بیرجند

دیدار وزیر کشور با مردم حاجی آباد بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی وزیر کشور از روستای حاجی آباد بیرجند بازدید کرد.

وزیر کشور در بدو ورود به خراسان جنوبی به روستای محروم و کمتر توسعه یافته حاجی آباد بیرجند رفت و از نزدیک با اهالی این محله دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی، لحظاتی قبل در بدو ورود به استان به روستای محروم و کمتر توسعه یافته حاجی آباد در حاشیه شهر بیرجند رفت و از نزدیک با اهالی این منطقه دیدار و گفتگو کرد. 

کمبود فضای آموزشی و بهداشتی درمانی، توجه بیشتر به ایجاد فضای سبز و همچنین تأمین زیرساخت ها در این منطقه از جمله فاضلاب از مهم‌ترین خواسته‌های اهالی حاجی آباد بود. 

در این بازدید تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی نیز وزیر را همراهی کردند.

یکی از اهالی روستای حاجی آباد با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل این روستا کمبود فضای آموزشی به ویژه در مقطع متوسطه است، گفت: هم اکنون طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش بیش از 40 کلاس درس در حاجی آباد کم داریم که باید چاره اندیشی شود. 

وی گفت: مسئولان در زمینه مسکن هم باید زمین در اختیار جوانان برای ساخت قرار دهند تا بسازیم،چرا که بسیاری از اهالی این روستاها از خانواده های کمتر برخوردار و محروم و اجاره نشین هستند. 

یکی دیگر از اهالی روستای حاجی آباد با اشاره به اینکه اهالی روستاهای حاجی آباد از حضور رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان کم برخوردار خراسان جنوبی بسیار خرسند هستند، گفت: چندین سال بود که این چنین از نزدیک با مسئولان گفتگو نکرده بودیم، سلام ما را به آیت الله رئیسی هم برسانید و از طرف اهالی حاجی آباد از حضورشان در استان تشکر کنید. 

وی خواستار اجرای شبکه فاضلاب شهری در حاجی آباد و امیر آباد شد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهری بیرجند در نزدیکی همین دو روستا قرار دارد اما این روستاها از شبکه فاضلاب شهری محروم هستند. 

یکی دیگر از اهالی امیراباد هم خواستار موافقت وزیر با الحال این دو روستا و تبدیل شدن آن به بخش شد و گفت: عدم واگذاری زمین برای احداث مسکن مهمترین مشکل ما است. 

گفتنی است؛ برپایی ۲۸ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزرا به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها هم یک روز پیش از این سفر، در نقاط مختلف استان تشکیل شد تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته‌ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.

مرکز سامد و سامانه ۱۱۱ یکی از راه‌های ارتباط گیری مردم با رئیس جمهور و وزراست که از روز چهارشنبه راه اندازی شده و ۲۰۰ کاربر مستقر در مرکز سامد طی روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ پاسخگوی مطالبات مردم هستند.

رئیس جمهور در آغاز دور دوم سفرهای استانی به همراه شماری از اعضای هیئت دولت امروز پنجشنبه (۲۴ آذر ماه) وارد استان خراسان جنوبی شد. این سفر ۲ روزه است که تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha