• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401092315745
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

برگزاری رویداد شتاب (استارت آپ ویکند) مهارت در دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان

برگزاری رویداد شتاب (استارت آپ ویکند) مهارت در دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان واحد سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اعلام شعار سال «تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین » از سوی‌ مقام‌معظم رهبری، دانشگاه فنی و حرفه ای واحد سیستان و بلوچستان از ابتدا سال جاری با تشکیل کارگروه های تخصصی اقتصاد دانش بنیان در آموزشکده های سطح استان،توسط مرکز رشد و مراکز نوآوری خود شروع به اموزش مفاهیم ایده پردازی، کارآفرینی و دانش بنیان برای دانشجویان و اساتید وکارمندان کرده است.

غلامرضا محمد قاسمی در گفت وگو با ایسنا- افزود: با توجه به هفته پژوهش در هفته آخر آذر ماه ،به‌همین‌مناسبت دومین رویدادشتاب مهارت با حضور ۱۲۰ نفر از دانشجویان منتخب آموزشکده های دانشگاه فنی وحرفه ای در حوزه های کامپیوتر و فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک، عمران و ‌معماری،گرافیک و طراحی، مکانیک‌خودرو و طراحی ساخت و تولید در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان واحد سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: دانشجویان در زمان برگزاری این رویداد ایده خود را ارائه داده و سپس از بین ایده های ارائه داده شده، 10 ایده منتخب و برتر برای تشکیل کار تیمی و گروهی انتخاب شده و وارد مرحله آموزش بوم‌ناب کسب و کار نوپا توسط منتور  ها و مربی ها می شوند.

محمدقاسمی افزود:در این رویداد ۱۰ منتور و مربی بومی در حوزه های فنی و تخصصی و کسب و کار همکاری دارند و تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در دومین رویداد شتاب مهارت ۲۵ ایده در ابتدا ارایه شد و  پس از رای گیری و نظر مربیان و منتورها 10ایده برتر از جمله ساخت سنسور کنترل برق خانه های هوشمند، بازی مبتنی بر داستان های فرهنگ عامه استان، دستگاه هوشمند عیب یابی خودرو، پالت هوشمند رنگ، پلتفرم فروش مواد غذایی گیاهی و... برای کار تیمی انتخاب شدند.

محمد قاسمی اظهار کرد: در مدت دو روز برگزاری رویداد کارگاه هایی از قبیل بوم‌ناب، اعتبارسنجی،  MVP یا نمونه عسازی  ارائه طراحی مدل کسب و کار و...  جهت آموزش تیم‌ها برگزار شده و تیم‌ها گام به گام ایده خود را جهت تجاری سازی و رسیدن به چهارچوب اصولی یک کسب و کار نوپا یا استارت اپی انجام می دهند.در واقع هدف رویداد های شتاب آموزش و آماده سازی ایده جهت تشکیل یک استارت آپ استو

وی گفت: در این رویداد جهت تشویق دانشجویان و ایجاد فضای رقابتی سه ایده به عنوان ایده های اول تا سوم انتخاب خواهند شد ولی همه ایده ها از لحاظ آموزش و یادگیری برنده هستند و  خواهند بود. تمامی تیم‌ها جهت تشکیل شرکت و استفاده از تسهیلات و حمایت ها به مراکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری استان معرفی می شوند تا وارد مرحله ایجاد شرکت و تولید انبوه محصول و یا ارایه خدمات خود بشوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای واحد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و دانش فنی و مهارتی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای امیدواریم که دانشجویان بیشتر وارد حوزه های کارآفرینی و استارت آپی بشوند و ایده های خود را تا رسیدن به پول سازی ادامه بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha