• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401092214886
  • خبرنگار : 50018

پژوهشگران برتر دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تجلیل شدند

پژوهشگران برتر دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تجلیل شدند

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور مشاور فناوری ونوآوری استاندار آذربایجان‌شرقی، جمعی از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه و تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد.

مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی، سه شنبه، 22 آذرماه، در این مراسم، گفت: ضعف تعامل بین پژوهشگران و صنعتگران، بزرگترین چالش برای تجاری سازی علم و دانش است. 

عبدالرضا فلاح، تاکید کرد: دانشگاه باید با برنامه ریزی مدون، ایده‌های خود را به محصول و ثروت تبدیل کند، برقراری تعامل مناسب بین پژوهشگران و فناوران با صنعتگران است که منجر به رشد متوازن صنعت و اقتصاد استان می شود.

 وی گفت: دانشگاه باید با حرکت به سمت نسل جدید دانشگاهها با رویکرد منحصر به خودش به سمت نوآوری حرکت کند و دولت هم در این مسیر برای رسیدن به اهداف و چشم انداز علمی و پژوهشی دانشگاه، نهایت تلاش و کمک خودرا خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و با تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه، با اشاره به نقش اساسی پژوهش برای موفقیت در عرصه‌های مختلف علم و فناوری کشور، اظهار کرد: همه موفقیت‌ها نتیجه زحمات و تلاش‌های عالمانه و آگاهانه اساتید فرهیخته و دانشجویان نخبه و کارکنان پرتلاش دانشگاه‌های کشور است.

دکتر محمدصادقی آزاد افزود: دانشگاه باید با ایجاد چرخه و حلقه صحیحی از ارتباط با صنعت، پژوهش های خود را تجاری سازی کند و این امر از مهمترین خواسته‌های دانشگاه از پژوهشگران می‌باشد.

 وی گفت: انتظارمان از شما دانشمندان فرهیخته این است که با اولویت قراردادن پژوهش‌های مسئله محور و توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه با کشورهای منطقه در حوزه علم و فناوری، بطور شایسته‌ای به رفع مشکلات و مسائل کشور کمک کنید.

هدف اصلی پژوهش، رسیدن به تکامل انسانی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز طی سخنانی، با اشاره به نقش اساسی پژوهش در رسیدن به حقیقت، انجام کارهای پژوهشی را جهاد فی سبیل الله بیان کرد و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد "جهاد تبیین"، عرصه پژوهش را فریضه‌ای قطعی و ضروری برای تجلی کامل نظام اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: هدف اساسی پژوهش این است که منجر به تکامل انسانی و رهایی انسان از ظلمت به سوی روشنایی باشد.

در این مراسم از شرکت‌های صنعتی همکار با دانشگاه و جامعه، سازمان‌های برتر همکار با دانشگاه، کتب برگزیده اساتید در حوزه تصنیف و ترجمه، نشریات برتر، طرح‌های برتر ارائه شده در دهمین نمایشگاه ربع رشیدی، فناوران برتر مرکز رشد و فناوری، پژوهشگران فعال ارتباط با صنعت دانشگاه، پژوهشگران فعال در حوزه روابط بین المللی، دانشمندان پراستناد ۲ درصد برتر دنیا بر اساس ارزیابی مستندات سال ۲۰۲۱، پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر بر اساس اعلام موسسه استنادی علم و فناوری(Isc) و موسسه بین المللی کلاریویت آنالیتیکس، پژوهشگران برتر و 15 پژوهشگر برتر دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha