• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092214588
  • خبرنگار : 71661

شولتس: بعد از جنگ، روسیه همچنان بزرگترین کشور قاره اروپا خواهد بود

شولتس: بعد از جنگ، روسیه همچنان بزرگترین کشور قاره اروپا خواهد بود

صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه مسکو در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد، گفت که اگر روسیه جنگ را به پایان برساند، به عنوان بزرگترین کشور قاره اروپا این فرصت را خواهد داشت که دوباره با آلمان رابطه تجاری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در یک انجمن تجاری گفت که هر دولت روسی که به مخاصمات پایان دهد باید «فرصت ازسرگیری همکاری‌های اقتصادی را در زمانی که ممکن است، داشته باشد؛ اما اکنون وقتش نیست».

شولتس گفت که در حال حاضر روابط اروپا با روسیه رو به افول است و اتحادیه اروپا تحریم‌هایش علیه این کشور را افزایش می‌دهد، اما وقتی جنگ تمام شود روسیه همچنان بزرگترین کشور قاره اروپا خواهد بود و اروپا باید برای آن روز آمادگی کامل داشته باشد.

صدراعظم آلمان جنگ اوکراین را تلاش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای بازسازی امپراتوری روسیه دانست، تلاشی که به گفته شولتس نتیجه‌ای معکوس داشته و آینده این کشور را نابود می‌کند. او مسکو را به جنایت علیه غیرنظامیان اوکراین متهم کرد و گفت، روسیه نباید در جنگ اوکراین پیروز شود و «پیروز هم نخواهد شد».

این اظهارات اولاف شولتس پس از آن مطرح شد که در اوایل ماه میلادی جاری، سفیر آلمان در آمریکا ضمن اعتراف به دشواری‌های اقتصادی که کشورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، این مشکلات را هزینه ناچیز برای تبدیل دوباره آلمان به یک قدرت نظامی قاره اروپا دانست که در برابر روسیه موضعی تهاجمی‌تر داشته و به آمریکا نزدیک‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۱۲:۱۷

جالبه بد ترین چیزی ها رو به روسیه نسب داده ولی می خواد باهاش تجارت کنه اروپا بدبخت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۱۶:۳۴

بدترین چیزها نسبت نداده، برازنده اشه پوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۲۰:۴۵

16:34 علی به اندازه عقلت نظر بده غربگدا.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۱۵:۰۱

آقای شولتس وابسته به آمریکا روسیه پیروز خواهد شد به کوری چشم آمریکا..در قراداد مینسک خیانت کردید..اما پوتین صادقانه قراداد را اجرا کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۱:۳۹

آلمان پیروز میشود.روسیه کشوری فاسد.غارتگر است.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۲:۱۳

روسیه همیشه سواستفاده گر بوده و هست و خواهد بود. اینو همیشه بدون که خود روسیه بود که همیشه پشت ایران رو مثل چین خالی کرده و خالی میکنه. فقط هم به فکر منافع خودش هستش. پس نباید خوشحال باشیم که در جنگ با اوکراین پیروز میشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۳:۲۲

احسنت احسنت _ آقا اصلا پوتین دنبال پیروزی در اکراین نیست پوتین دنبال پیروزی در اروپاست که موفق هم شده ؛ چرا ؟ چون ملت اروپا متوجه شدن آمریکا داره سود می‌بره ازین جنگ وتمام ضرر برای اروپاست اینده نظر مردم اروپا نصبت به آمریکا رو حدس بزنید ؛ پوتین از هیچکدام از تسلیحات اصلی خودش جز موشک اسکندر از چیز دیگری آنچنان استفاده نکرده پوتین همینکه مرزهایش را از دست متجاوزین دور کرد و درخاک آنها ایستاد براش کافی هست ؛ پوتین دنبال کشتن ملت اکراین نبود هدونیست وگرنه ....بمباران تأسیسات برقی اکراین راهم از زمانی که اکراینی ها پل کریمه رو هدف قرار دادند انجام شد ؛ قربان خدا برم این جنگ چقدر به نفع ایران بوده و چقدر ملت اروپا آگاه شدند که دولتمردانشان فقط درحد همان کت شلوار و کراوات هستند برای عکس گرفتن وهیچ اقتداری از خود ندارن ملت اروپا هم فهمیده آمریکا داره سرشان کلاه می‌زاره واین آگاهی ملت اروپا برای افول آمریکا کمک فراوانی خواهد کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۱۹:۵۴

بیچاره روسیه آبروش رفت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۰:۰۲

شاید هم‌ اوکراین بزرگترین کشور بشه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۱:۱۶

با کشورهای متجاوز استعمارگر مخصوصا روسیه که جنایاتش در طول تاریخ بر ما ایرانیان پوشیده نیست نباید تجارت کرد و همواره باید منزوی باشند در این مقطع هم که در حال جنایت علیه مردم اوکراین است و عده ای ایرانی بیسواد که نه تاریخ می‌دانند نه انسانیت دارند از روسیه جنایتکار حمایت میکنند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۷:۰۹

مجبوبه بی سواد حرف نزن.درود بر آلمان بزرگ

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۲:۵۰

دهانت را ببند اروپای وحشی! ان شاءالله شکست سختی خواهید خورد... به امید خدا

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۳:۱۳

خخخخخخخ بخدا خیلی نادانی تو لایق صدر اعظمی آلمان رو نداری آخه این چه حرفیه داری میزنی ؟! فیلا برق توالتتاتونم خاموشه شما میتونی دودقیقه فقط درحمام از آب گرم استفاده کنی داری پوتینو گول میزنی ؟ پوتین دنبال پیروزی در اکراین نیست جناب صدر اعظم پوتین دنبال پیروزی در اروپاست که بهش رسیده و ثابت کرده شماها دستتان زیر سنگ آمریکایی‌ها هست آمریکا داره سود می‌بره شمادارین ضمن ضررهای اقتصادی ازسرما میلرزین ؛ دنیا فهمیده خودتان هم فهمیدن آمریکا سرتان کلاه گذاشته ؛ اصل زمستان نرسیده هاااا الان وضعیت اعتصابات واعتراضات رو حال کن فیلا سرمارو حال کن بعداز سرما ضررهای اقتصادی وبیکاری ملت ؛ واینده ملت آلمان وکل مردم اروپا نظرشان نصبت به آمریکا عوض خواهد شد که اینجا پیروزی پوتین تحقق پیدا میکند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۷:۰۸

از اسمت مشخصه چقدر بی سواد هستی.درود بر آلمان بزرگ.روسیه جنایتکار نابود خواهد شد با حامیانش.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۲:۳۹

پوتین برنده میشه پوزه آلمان بخاک میکشه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۴ ۰۹:۲۷

مزدور این همه اوکراینی بی گناه مردن تو میخای رابطه برقرار کنی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۵ ۲۰:۲۵

پوتین جون. برنده. است.