• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401092013428
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون عمرانی استاندار کردستان:

تدوین طرح های جامع و توسعه ای مبنای کار شهرداری ها قرار گیرد

تدوین طرح های جامع و توسعه ای مبنای کار شهرداری ها قرار گیرد

ایسنا/کردستان معاون عمرانی استانداری کردستان گفت: تامین درآمد شهرداری ها از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ نه تنها افتخار آمیز نیست بلکه، یک ناپایداری آتی است که در آینده شهر خود را نشان می دهد؛ بنابراین باید طرح های جامع و توسعه ای مبنای کار قرار گیرد و موجب نظم شهر شود.

کیومرث حبیبی امروز دوشنبه (۲۰ آذر) در جلسه هم اندیشی شورای اسلامی با استاندار کردستان گفت: رشد اعتبارات نباید نافی تلاش شهرداری ها برای جذب درآمدهای پایدار باشد، چرا که شهرداری ها همچنان در پرداخت حقوق و انجام پروژه های عمرانی عقب هستند، بنابراین توقع می رود که درآمد پایدار در دستور کار شهرداری ها قرارگیرد.

وی، فربه شدن نیروی انسانی در شهرداری‌ها را معضلی برای درآمدها و بودجه های جاری شهرداری ذکر کرد و افزود: انتظار می رود شهرداری ها با حفظ منزلت و جایگاه خود از فربهی نیروی انسانی جلوگیری کنند.

معاون عمرانی استانداری کردستان، با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ کدام از شهرداری های استان برنامه پنج ساله برای توسعه ندارند بیان کرد: برنامه پنج ساله بر اساس راهبرد جدید سازمان شهرداری ها اولویت اول ماشین آلات و اعتبارات و منابع است.

وی با اشاره به اهمیت مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: ۴درصد مالیات ارزش افزوده ای که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، نمی تواند حلال مشکلات باشد، چرا که ضریب توسعه یافتگی در حاشیه است و کمتر مورد توجه قرار می گیرد؛ بر همین اساس باید شهرداری ها در راستای افزایش سهم خود تلاش کرده و شاخص محرومیت را در لایحه بودجه پررنگ تر کنند.

به گفته حبیبی، تامین درآمد شهرداری ها از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ نه تنها افتخار آمیز نیست بلکه، یک ناپایداری آتی است که در آینده شهر خود را نشان می دهد؛ بنابراین باید طرح های جامع و توسعه ای مبنای کار قرار گیرد و موجب نظم شهر شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان نارضایتی از شهرداری ها در تمامی شهرهای کشور، در بالاترین سطح ممکن است که در این زمینه کاهش زمان ارباب رجوع، صدور پروانه ساختمانی و حل و فصل مسائل آنها از مهم ترین راهکارهای قابل توصیه است.

حبیبی، هوشمندسازی شهرها را امری تاثیر گذار در زمینه کاهش میزان نارضایتی از شهرداری ها ذکر کرد و یادآور شد: تحقق این مهم می طلبد که ارتباط چهره به چهره ارباب رجوع با مسئولان شهرداری ها به حداقل برسد.

وی بیان کرد: مصوبات شوراها لازم الاجرا است و در دوره جدید یکی از ارزیابی مدیران، اجرایی کردن مصوبات شوراهای ترافیک و برنامه ریزی و غیره است.

معاون عمرانی استانداری کردستان عنوان کرد: متاسفانه کردستان به شدت با معضلاتی چون بافت فرسوده و ساخت و ساز غیر مجاز روبرو هستند؛ شهرداری اگر چه به تنهایی نمیتوانند با این پدیده ها مقابله کنند اما با نقش حداقلی خود باید با این معضلات مقابله کنند.

جمشید اسدی، مدیرکل امور شورا و شهرداری های استانداری کردستان، در ادامه این جلسه اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری ها درسطح ۳۲ شهر را در سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: از این میزان  بیشترین سهم با ۶۵۰ میلیارد تومان مربوط به  شهرداری سنندج و کمترین سهم نیز با ۱.۱ میلیارد تومان مربوط به شهرداری حسین آباد بوده است.

 وی میانگین بودجه مصوب به صورت سرانه آحاد جمعیت شهروندی استان را یک میلیون تومان اعلام کرد و افزود: عملکرد بودجه را حدود یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان معادل ۱۰۱ درصد است که شهرداری حسن آباد بیشترین میزان تحقق بودجه را داشته است.

اسدی، از ارائه یک بودجه انبساطی توسط شهرداران با ۷۹ درصد رشد به میزان دو هزار و ۵۶ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: شهرداری سنندج با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بیشترین سهم را ارائه داده است.

 وی آمار عملکرد بودجه ۸ ماهه امسال در سطح ۱۰ شهرداری مرکز شهرستان استان را حدود ۵۲ الی ۱۶۲ درصد اعلام کرد و ادامه داد: امید است عملکرد شهرداری هایی که زیر ۷۰ درصد است با برنامه ریزی لازم برای جذب اعتبارات مورد نیاز خود، بیشتر شود.

 مدیرکل امور شورا و شهرداری های استانداری کردستان، اعتبارات واریز شده از سوی دولت به عنوان پشتیبانی از شهرداری ها را در ۸ ماهه سال گذشته را ۲۰۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان طی امسال به ۲۰۰ درصد سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha