• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401092013231
  • خبرنگار : 50024

۵۵۹ مددجوی زندان رجایی‌شهر آزاد شدند

۵۵۹ مددجوی زندان رجایی‌شهر آزاد شدند

ایسنا/البرز مدیر زندان رجایی شهر کرج اعلام کرد: ۵۵۹ مددجوی این زندان امسال در اجرای برنامه حبس زدایی قوه قضاییه و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها آزاد شدند.

به گزارش ایسنا، الله کرم عزیزی اظهار کرد: این مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی آزادی وثیقه، کفالت، مرخصی پایان حبس، اتمام حبس، رضایت شاکی و امثال آن آزاد و به کانون خانواده های خود بازگشتند.

وی اضافه کرد: بازدیدهای مستمر قضات و مراجع قضایی از زندان رجایی شهر و بررسی درخواست های مددجویان با هدف یافتن راهکارهای حبس زدایی ، موجب کاهش جمعیت کیفری این زندان شده است.

مدیر زندان رجایی شهر گفت: کارشناسان اجرای احکام این زندان با پیگیری پرونده قضایی مددجویان راه های قانونی برای آزادی این افراد را دنبال می کنند.

عزیزی گفت: رعایت مفاد حقوق شهروندی، تکریم مددجویان و بازسازی شخصیت فردی و اجتماعی آنها زمینه برای بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه فراهم می کند.

مدیر زندان رجایی شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود از اعطای مرخصی به مددجویان خبرداد و گفت: امسال ۷۶۵ درخواست مرخصی از سوی مددجویان به شورای طبقه بندی ارجاع شده که ۳۲۸ مورد آن ها واجد شرایط تشخیص داد شد و توانستند از این مرخصی ها استفاده کنند.

عزیزی افزود: مددجویان در صورت رعایت ضوابط و مقررات زندان، مشارکت در برنامه های اصلاحی و تربیتی، فعالیت های مذهبی و قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی تحصیلی، مهارت های فنی حرفه ای و اجتماعی با کسب امتیاز لازم از مزایای قانونی مرخصی بهره مند می شوند.

وی گفت: مددجویان بنا به نوع جرم ارتکابی و همچنین سوابق آنها در زمان حبس، با سپردن تامین مناسب با نظر مقام قضایی می توانند از شرایط مرخصی استفاده کنند.

مدیر زندان رجایی شهر اظهار داشت : از آثار مثبت اعزام مددجویان به مرخصی، ایجاد فرصت مناسب برای جلب رضایت شاکیان و حل مشکلات این افراد است .

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha