محمدرضا کدخدازاده پنجشنبه ۱۷ آذرماه در جلسه بررسی مشکلات راه و شهرسازی اسدآباد، اظهار کرد: زیر بارترافیک رفتن باند برگشت کنارگذر با فشار استان و تصمیمی که شرکت ساخت مبنی بر باز شدن لاین مسیر برگشت کنارگذر از سمت کرمانشاه قبل از پایان سفر اربعین داشت تا مردم از آن منتفع شده و استفاده کنند، یک باب خیر بود و از نقش موثری در کاهش ترافیک و تصادفات برخوردار بوده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم مراحل بعدی این پروژه ملی نیز با حساسیت بالایی در ضریب ایمنی طرح اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: توجه به تقاطعهای این پروژه نیز برای احداث جزء واجبات بوده که باید انجام شود تا رانندگان و وسایط نقلیه بتوانند با فراغ بال از دو بانده شدن این پروژه استفاده کنند.
سیما و منظر ورودی، خروجی و داخل اسدآباد مناسب نیست
معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان هم در این جلسه با گلایهمندی از نما و منظر ورودی، خروجی و داخل شهر اسدآباد گفت: سیما و منظر شهری تعهد شهرداری است، سیما و منظر اسدآباد در ورودی و خروجی و داخل شهر اصلا خوب و مناسب نیست.
فرزاد تیموری با تاکید بر راه اندازی کارگروه سیما و منظر اسدآباد تصریح کرد: برای تمام نماهای ساختمانی که ساخته میشود، باید شهرداری ورود پیدا کند و برخورد ضابطه مند داشته باشد و معابر شهری نیز ضابطه شهری داشته و مدیریت شود.
وی در رابطه با طرح جامع شهری اسدآباد هم گفت: طرح جامع اسدآباد در کمیسیون ماده پنج و کارگروه راه و شهرسازی مصوب شده و در شورای عالی به آن ایراداتی گرفتهاند که مدیرکل راه و شهرسازی استان با جدیت پیگیر اخذ مراحل تایید نهایی آن است.
تیموری همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: با توافقات لازم برای زمین طرح نهضت ملی مسکن اسدآباد که توسط اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد، فرماندار، شهرداری و راه و شهرسازی انجام میشود، الحاق محدوده به این شهر انجام گیرد سپس با انجام این توافقات به صورت گروه ساخت مسکن اجتماعی و حمایتی انجام میشود.
تیموری یادآور شد: ور این رابطه چند پهنه برای زمین طرح شناسایی شده که کمک در انجام هر چه سریعتر توافقات آن توسط اعضای شورای شهر، فرماندار و سایر دستگاه های ذیربط ضرورت دارد.
وجود ۴۰ کیلومتر راه خاکی روستایی در اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد هم از وجود ۴۰ کیلومتر راه خاکی روستایی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: هیچ یک از شهرستانهای استان همدان دارای این میزان راه خاکی روستایی نیستند ضمن اینکه مرتفع شدن مشکل این راه های خاکی روستایی از مطالبات به جد نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری است.
حسینعلی شرکائی با اشاره به کنارگذر اسدآباد و زیر بار ترافیک رفتن مسیر برگشت این طرح از سمت کرمانشاه در اربعین حسینی تصریح کرد: در سفر ۱۲ آبان ماه امسال استاندار همدان و مدیران کل راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت به شهرستان و بازدید از کنارگذر یک جدول زمان بندی برای طرح کنارگذر اسدآباد مشخص کردند که این طرح در دو زمانبندی مشخص افتتاح شود و به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: در این برنامه زمانبندی مقرر شد خط بعدی پروژه (مسیر رفت) هم تا یک ماه بعد زیر بار ترافیک برود.
شرکائی ادامه داد: سپس با راه اندازی لاین رفت کنارگذر نسبت به احداث پل روگذر و تقاطع غیرهمسطح در مسیر رفت اقدام شود و با احداث پل روگذر نیز طبق زمانبندی دوم، این طرح شاخص ملی و مهم شهرستان در سوم خردادماه سال ۱۴۰۲ به صورت صددرصدی به بهرهبرداری برسد.
فرماندار اسدآباد با اشاره به پروژه مصلی شهر اسدآباد نیز گفت: کار احداث و ساخت پروژه مصلی شهر اسدآباد در سال ۸۹ آغاز شده و تا مرحله فونداسیون پیشرفت داشته است.
وی خاطرنشان کرد: از مدیرکل راه و شهرسازی درخواست داریم در رابطه با مصلی شهر اسدآباد در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با همان کاربری ۲۳ هزار متر که نامه آن توسط نماینده شهرستان به استاندار زده شده، موافقت کند تا ادامه ساخت مصلی به عنوان یک ضرورت در شهرستان مجددا شروع شود.
مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان همدان هم گفت: پروژه کنارگذر یکی از پروژههای بلاتکلیفی بود که منابع اعتباری خوبی برای آن طی این سالها درنظر گرفته نمیشد.
سیدمحمود زمانی از اختصاص ۱۲۰ میلیارد اعتبار در سفر ریاست جمهوری به این پروژه خبر داد و تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری با اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه بخشی از اعتبار درنظر گرفته، تخصیص داشت و خوشبختانه خط برگشت از سمت کرمانشاه قبل از اربعین زیربار ترافیک رفت.
وی با اشاره به نقش موثر راه اندازی مسیر برگشت کنارگذر از سمت کرمانشاه در کاهش ترافیک و تصادفات و افزایش رضایتمندیها تصریح کرد: در حال حاضر شرکت زیرساخت تکمیل و افتتاح لاین رفت پروژه را در برنامه دارد که طی بازدیدها بخش عمده مسیر آماده بوده و تنها نصب نیوجرسی علائم و تابلوهای آن باقی است.
زمانی همچنین با اشاره به اینکه بزرگترین کار پروژه که باقی مانده تقاطع غیرهمسطح انتهایی پروژه و بهره برداری موقت لاین رفت پروژه است، یادآور شد: برای راه اندازی مسیر رفت پروژه باید یک برنامه زمانبندی مناسب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبار جدید دارای تخصیص اعتبار خوبی بودهایم، افزود: طبق زمانبندی تا اوخر سال هم تخصیص اعتبار مجدد انجام خواهد گرفت و شرط تخصیص اعتبار مجدد برای پروژهها فعال بودن هر پروژه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی پروژه کنارگذر اسدآباد به عنوان یکی از پروژههای شاخص ملی استانهمدان و شهرستان در سال ۸۹ آغاز شد و در اجرای این طرح مقرر شد براساس قرارداد منعقد شده پروژه فوق ظرف مدت کمتر از سه سال به بهرهبرداری برسد اما در ۱۲ سال گذشته به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و اختصاص اعتبارات قطره چکانی، مشکلات معارض و ارتقاء ایمنی بهرهبرداری پروژه تاکنون طول کشیده بود.
سرانجام پس از ۱۲ سال با پیگیری مسئولان در ۲۵ شهریورماه امسال همزمان با اربعین حسینی و خیل تردد مسافران و زائران حسینی به عتبات عالیات و کربلای معلی مسیر برگشت کنارگذر اسدآباد از سمت کرمانشاه به عنوان یکی از پروژه های ملی شاخص این شهرستان به صورت غیررسمی زیر بار ترافیک رفت و هم اکنون مسیر برگشت کنارگذر از سمت کرمانشاه برای تردد مسافران زیر بار ترافیک قرار دارد، با احداث پل روگذر طبق زمانبندی این طرح شاخص ملی و مهم شهرستان در خردادماه سال ۱۴۰۲ به صورت صددرصدی به بهرهبرداری خواهد رسید.
این طرح شاخص ملی استان همدان و شهرستان اسدآباد در مجموع به طول ۱۴ کیلومتر در دو فاز با چهار خط در حال احداث بوده که فاز اول کنارگذر به طول ۱۰کیلومتر و فاز دوم تقاطعهای راه به طول چهار کیلومتر است.
انتهای پیام
نظرات