• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401091610977
  • خبرنگار : 30058

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد:

ضرورت تقویت حس وطن پرستی در میان دانشجویان / ۱۶ آذر مظهر استقلال، آزادی و سند میهن پرستی است

ضرورت تقویت حس وطن پرستی در میان دانشجویان / ۱۶ آذر مظهر  استقلال، آزادی و سند میهن پرستی است

ایسنا/اردبیل سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت تقویت حس وطن پرستی در میان دانشجویان تاکید کرد و گفت: ۱۶ آذر مظهر  استقلال، آزادی و سند میهن پرستی است.

اسماعیل چمنی ۱۶ آذر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک این روز به دانشجویان، به فلسفه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: ۱۶ آذر مظهر  استقلال، آزادی و سند میهن پرستی است تا فریاد ضد استکباری ایران را به گوش جهانیان برساند.

وی به درخشش دانشجویان در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: امروز دانشجویان ما در تمام حوزه های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی درخشیده  و چشم جهانیان را بر سمت خود خیره کرده اند.

چمنی به مقایسه دوران پیش از انقلاب اسلامی با برهه فعلی پرداخت و گفت: پیش از انقلاب وابسته به غرب بودیم، اما امروز در سایه تلاش دانشجویان و نخبگان به خودباوری، خودکفایی و فتح قله های علمی جهان رسیده ایم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی به تشریح اهداف غرب در خصوص اعمال دموکراسی در کشورها اشاره کرد و افزود: غرب به دنبال ایجاد دموکراسی در کشور ما نیست؛ بلکه به دنبال اهداف خاص و مغرضانه در کشور هستند.

وی به تقویت حس وطن پرستی در میان دانشجویان تاکید و خاطرنشان کرد: برای اعتلای میهن اسلامیمان خودمان باید آستین بالا بزنیم؛ چراکه بیگانگان قطعا پیشرفت و سربلندی ما را نمی خواهند.

چمنی با اشاره به اغتشاشات اخیر در شهرهای مختلف، گفت: هدف دشمن از ایجاد اغتشاش در کشور، تامین منافع خود و مانع الگوسازی ایران در جهان است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برخی مشکلات داخلی در کشور، تصریح کرد: این مشکلات باید به دست فرزندان ایران اسلامی حل شود و نباید انتظار حل مشکلات از جانب دشمنان داشته باشیم.

وی با اشاره به اقتدار علمی ایران، گفت: امروز ایران اسلامی بر خلاف دوران پیش از انقلاب که برای یک سیم خاردار محتاج غرب بود، از لحاظ علم و فناوری به اقتدار علمی و دفاعی رسیده و خود کفا است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: دست یابی به عزت و اقتدار مد نظر بیانیه گام دوم انقلاب، نیازمند روحیه انقلابی و کار جهادی اساتید و دانشجویان است.

چمنی تصریح کرد: نخبگان امروز موظف هستند علم را به فناوری و فناوری را به ثروت تبدیل کنند تا مردم طعم رفاه و آرامش در کنار امنیت بچشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha