• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401091308468
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان مطرح کرد:

خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین علل تصادف‌ها در استان اصفهان

خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین علل تصادف‌ها در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: مهم‌ترین علت تصادف‌های برون جاده‌ای استان اصفهان عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.

اصغر زارع، ظهر امروز(یکشنبه، ۱۳ آذر) در مراسم تکریم و معارفه فرمانده پلیس راه اردستان، اظهار کرد: پلیس راه اردستان موقعیتی دارد که مسیرهای کشور از آن می‌گذرد و در ضمن اردستان نخستین شهرستان استان است که بیشترین راه‌های روستایی را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۸ درصد راه‌های استان مربوط به جاده‌های روستایی است، افزود: بیشترین ترددهای استان اصفهان در حوزه شهرستان اردستان اتفاق می‌افتاد و آمارهای تصادف این شهرستان همواره جایگاه تصادفات استان را در کشور جابجا کرده است.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین شرکت‌های حمل ونقل کشور در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: همچنین بیشترین ناوگان بار و بیشترین رانندگان و بار کشور مربوط به استان اصفهان است که باعث شده این استان از مناطق با اهمیت در حوزه راه کشور محسوب شود.

زارع با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد که بیشترین آن آزاد راه و بزرگراه است، گفت: میزان تصادفات جاده‌ای استان اصفهان در ۸ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه ۸ درصد کاهش داشته است و مهم‌ترین علت تصادفات استان اصفهان عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت راه‌های استان اصفهان به‌گونه‌ای است که راننده وسوسه به تند رفتن می‌شود و به دلیل یکنواختی راه‌ها باعث خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود که رانندگان وسایل نقلیه باید به این موارد توجه داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: آمار تصادفات موتورسیکلت‌سواران در استان اصفهان رشد ۱۲ درصدی داشته که باید برای جلوگیری و کاهش آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سرگرد مهدی احمدی، به‌عنوان رئیس پلیس راه اردستان و سرهنگ حمیدرضا خادم مرتضوی، به‌عنوان جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha