• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401091207682
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان اعلام کرد

اخذ بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی

اخذ بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از افزایش ۱۷ درصدی اخذ حقوق دولتی از معادن استان طی ۸ ماهه نخست سالجاری خبرداد.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با ایسنا گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۲۴ فقره پروانه اکتشافی برای محدوده های معدنی تازه کشف شده صادر شده است که این محدوده ها پس از انجام عملیات اکتشافی و رسیدن به ماده معدنی مد نظر و اخذ گواهی کشف به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

سرتیپی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده در آذربایجان غربی ۱۵ محدوه معدنی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۷۶ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال موفق به اخذ گواهی کشف شدند که در حال تکمیل مرحله اکتشافی و تجهیز معادن خود جهت بهره برداری می باشند.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ۲۹ معدن با ذخیره قطعی ۴۷ میلیون و ۲۷۵ هزار تن انواع مواد معدنی و ظرفیت استخراج سالانه بیش از یک میلیون و ۴۱۴ هزار تن مواد معدنی به بهره برداری رسیده است که برای بهره برداری از این معادن بالغ بر ۱ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و برای ۱۸۹ نفر در این معادن اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

سرتیپی تأکید کرد: هم اکنون در آذربایجان غربی ۵۳۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تن انواع مواد معدنی وجود دارد که این معادن زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۳۲۷ نفر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال فراهم ساخته اند.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه معادن و صنایع معدنی استان افزود: طبق تحلیل‌های اقتصادی حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری باعث یک درصد رشد اقتصادی می‌شود که با توجه به سرمایه‌های جذب شده و در آستانه جذب، امسال می‌توان بخش معدن استان را یکی از بخش‌های موفق در حوزه رشد اقتصادی و جذب سرمایه دانست.

سرتیپی با اشاره به افق روشن پیش روی آذربایجان غربی در بخش معدن با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و مقدمات توسعه این بخش اظهار کرد: می توان گفت که ما جزء پنج استان برتر در بین استان‌های هم تراز خودمان در حوزه توسعه معدنی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از معادن دارای پروانه بهره برداری معتبر که بخشی از آنها به دلایل مختلف راکد، نیمه فعال یا غیرفعال هستند که این موارد به صورت مستمر احصا شده و معادنی که دارای ظرفیت برای فعالیت دوباره هستند، به سرمایه گذاران جدید واگذار می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha