• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401091207357
  • خبرنگار : 50034

فرماندار سابق همدان:

قطار شهری نیاز واجب شهر همدان است

قطار شهری نیاز واجب شهر همدان است

ایسنا/همدان فرماندار سابق شهرستان همدان گفت: ترافیک خفه کننده همدان هر روز بیشتر خود را نشان می دهد بنابراین قطار شهری نیاز واجب شهر همدان است.

محمدعلی محمدی شنبه 12 آذرماه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار همدان، اظهار کرد: تمام سعی و تلاشم خادمی مردم بود. معتقدم خادم مردم بودن فراتر از این است که حاکم مردم باشی. من فرزند این استان هستم و خارج از این شهر نیامدم که بگویم بعد از پایان مسئولیتم دیگر مرا نمی بینند بنابراین همیشه سعی کردم سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم را ارتقاء دهم.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال ارتقای مشارکت و سرمایه اجتماعی است، یادآور شد: همواره دنبال ایجاد هماهنگی و انسجام در شهرستان بودم چراکه اگر هماهنگی و انسجام اتفاق نمی افتاد دچار مسائل و مشکلات مختلفی در شهرستان بودیم.

محمدی با تأکید بر اینکه اصل مسئولیت پذیری را در شهرستان نهادینه کردیم و معتقدم مسئول باید پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: در تصمیمات پیامدگرا و پاسخگو بودم به طوریکه در تصمیم گیری ها به دنبال پیامدگرایی بودم.

وی مطرح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری با وجود اینکه دولت مستقر دولت دوازدهم بود اما هر کسی که مورد تأیید آقایان بود، در هر جایی که خواست اجازه دادیم فعالیت داشته باشد. اعتقاد داشتم رأی مردم امانت است و باید صیانت شود.

محمدی در ادامه مطرح کرد: رفع مشکل آب همدان به عنوان یکی از مسائل مهم، کار سنگینی بود، همدان هم مانند سایر نقاط تغییر اقلیم را تجربه کرده به طوریکه در سال ۹۹ با وضعیت نابسامان و ۱۴۰۰ با کاهش ۲۵ درصدی بارندگی در همدان مواجه شدیم.

وی ادامه داد: توانی که استاندار همدان در زمینه آب گذاشت، هیچ کس نگذاشته بود، او تمام آبروی خود را گذاشت تا خط لوله انتقال آب همدان انجام شود. کار سنگینی بود که انجام شد.

فرماندار سابق همدان یادآور شد: در تجمع مردم همدان برای آب در مقابل فرمانداری، به جمعشان رفتم و حرفشان شنیدیم، دلداریشان دادم، عذرخواهی کردم و کار تاحدود زیادی تلطیف شد. ۱۴ تانکر شهرداری را برای انتقال آب در سطح شهر به کار گرفتیم و در مجموع ۱۲۰ تانکر برای مردم آبرسانی کردند.

وی با تأکید بر اینکه شخصاً بر آب تمام تانکرهای آبرسانی نظارت می کردم، گفت: ۶۵ چاه کشاورزی را با وجود اینکه هنوز محصول در زمین داشتند، برای آبرسانی به شهر همدان به کار گرفتیم. ۳۰ حلقه چاه برای پدافند غیرعامل در همدان حفر شد چراکه نیاز داریم چاه هایی برای مواقع اضطراری در همدان داشته باشیم..

محمدی خطاب به فرماندار جدید همدان گفت: آب شرب همدان نیاز به پیگیری مجدانه دارد، همدان منابع آب پایدار می خواهد، اصلاح الگوی کشت یکی از راه های برون رفت از این وضعیت است.

وی با بیان اینکه به دنبال کارهای سرمایه گذاری بودم و می خواستم اقتصاد شهرستان را ارتقاء دهم به طوریکه معتقدم باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرد، توضیح داد: تکمیل چرخه تولید مرغ و تخم مرغ در قهاوند و افزایش سطح کشت گلخانه‌ای را پیگیری کردیم.

محمدی با بیان اینکه به جرأت می توان گفت همدان به عنوان نخستین استان طرح راهبردی استفاده از آب در بخش کشاورزی را تدوین کرد، بر حمایت از سرمایه گذاران در انرژی های پاک اشاره و خاطرنشان کرد: باید به سمت و سوی این مباحث برویم چون شهرستان پتانسیلش را دارد.

فرماندار سابق همدان با اشاره به مباحث گردشگری بیان کرد: بحث کارتن به دستان را تاحدودی حل کردیم اما نیاز به پیگیری و کار مجدانه دارد.

وی اظهار کرد: رفع مشکلات ترافیکی همدان با یک نگاه باید انجام بگیرد، قطار شهری نیاز واجب شهر همدان است که حداقل چندین سال طول می کشد اما ترافیک خفه کننده همدان هر روز بیشتر خود را نشان می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۲ ۱۱:۲۶

اگه مشکل روند رشد جمعیت پس اول واجب مشگل آب شرب حل بشه چون طرف با ماشین شخصیش میتونه بیرون نیاد ولی بدون آب نمیتونه زندگی کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۲ ۱۱:۲۸

کل شهر یه وجبه، یک ربع از این طرف میشه رفت اونور شهر قطار شهری میخواد چکار شهر اراک سه برابر همدان است قطار شهری نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۱۰:۱۱

اراک از نظر جمعیت و جایگاه ملی از همدان کمتر می باشد و با توجه به صنعتی بودن در حد اعلای رشد خود است اما همدان با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی رو به رشد بوده و حتما به قطار شهری نیاز دارد و اصلا با اراک قابل مقایسه نیست و ...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۲ ۱۱:۴۷

قطار شهری می خوایم چیکار؟ اتوبوس ها را نوسازی کنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۲ ۱۳:۴۰

بازم با کرمانشاه میخواین رقابت کنین؟ فقط به کلانشهر های رسمی مجوز مترو میدن. همدان کلانشهر رسمی نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۲ ۱۳:۵۲

قربان شما ،همدان نیازی نداره ! متاسفانه چیزی که همدان میخواد،اجازه ساخت و ساز و تسهیلش هست تا از قیمت زمین و خونه کم کنه ، درضمن آب شهر رو درست کنید قطار شهری پیشکش ! «از قدیم گفتن سنگ بزرگ برا نزدنه» !

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۰۴:۳۴

کل همدان مگه چقد هست که حرف از قطار شهری میزنی !!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۰۸:۴۸

سلام به هیچ وجه قطار شهری در همدان نیاز نیست به چند دلیل اولا همدان شهر خیلی کوچکیه و آنقدر طولانی نیست که این وسیله نقلیه لازم باشه دوما اکثر اهالی همدا تا رینگ دو شهر پیاده رفت و آمد میکنند سوم اینکه به اندازه کافی آدم بیکار داریم که در آژانس و اسنپ و تاکسی مشغول بشن اگه میخواهین نون چندتا جوان و خانواده کاملا نابود کنید و یک مقدار زیادی پول هنگفت بره جیب دلالان و پیمانکار و رانت خوارها، این کار را شروع کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۱۳:۵۸

شما این مسکن ملی که از سال ۹۹قرار بود دوساله به مردم تحویل بدین بسازین قطار شهری پیشکش

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۴:۵۸

فقط بحث رقابت با کرمانشاه هستش همدان، در حال حاضر قطار شهری نمی خواهد، همدان چند چیز بسیار مهم می خواهد؛ مسئول دلسوز، بعدتعطیلی نیروگاه شهیدمفتح و شکایت از رفسنجانی و نمایندکان بی لیاقت همدان که در اون موقع از این پروژه حمایت کردن، پیگیری آوردن کارخانه بزرگ خودروسازی به همدان و طرح جامع تری برای شهرهمدان و کوشش برای توریستی کردن همدان و دیگر ...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۰۳

شهرها و استان های اطراف همدان چون به خود نمی بالیدند و غرور کاذب نداشتند چون تاریخی نبودن و این تاریخی بودن همدان مدام تو مغز مسئولین مانع از گسترش و پیشرفت شهر همدان شد، البته استان های اطراف اگر پیشرفت کردن مسئولان بافکری داشتند ولی متاسفانه مسئولین همدان به هر علتی به فکر همدان نبودند و همدان رو از جایگاه واقعی خود دور کردن و با غرور کاذب تیشه به ریشه همدان و همدانی زدند. همدان باید در زمره استان های اصفهان، فارس، خراسان و آذربایجان شرقی قرار می گرفتند ولی این موقعیت رو از همدان و همدانی گرفتند...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۱۲

آیا واقعا فکر می کنید طول قطار شهری باید چند متر باشه برای همدان به اندازه یک اتوبوس و گنجایش یک اتوبوس به هر حال برای شهرهایی که گستره جمعیتی آن متمرکز نیست می توانند از این مدل استفاده کنند به مانند شهر کرمانشاه که شهرشان به درازا کشیده شده ولی همدان به صورت دایره ای شکل است، بروید فکری کنید که همدان با این شکل و شمایل دایره وار به چه کاری می آید، باید فکر درست و حسابی تو مغز مسئولینش باشد تا بتوانند طرح های بهتری برای همدان اجرا کنند هر جوری فکر کنی مسئولین غیربومی در راس استان علت عقب ماندگی همدان و همدانی است، پس اول سرمنشا رو درست کنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۵:۲۲

بگذارید یک موضوعی رو که علت عقب ماندگی همدان رو به وضوح نشان می دهد رو براتون بازگو کنم. این یک واقعیت هست و بر کسی پوشیده نیست و راهگشایی برای مسائل بعدی خواهد بود. در زمان استانداری خرم در سال های ۷۲ تا ۷۶ وقتی آقای علاقبندیان بزرگترین سرمایه دار ایران که همدانی بودن می خواستند کارخانه ماشین سازی رو به همدان بیاورند و همین آقای خرم موافقت نمی کنند می گویند ببر اصفهان به معادن سنگ آهن و ماشین آلات نزدیکی ولی حاجی علاقبندیان قبول نمی کنند و می گویند برای شهرم همدان می خواهم افتخارآفرینی به همراه اشتغالزایی کنم ولی متاسفانه از مسئولین اطراف استاندار که همدانی بودن بیخیال این موضوع می شوند و به استاندار تذکر نمی دهند که چرا مخالف سرمایه گذار در شهر همدان هستید متاسفانه همدان در راس آن افراد دلسوز نداره و این موضوع تا حل نشه تا از افراد خود همدان در راس استانداری نباشند در بر همین پاشنه خواهد چرخید پس باید چشم ها رو شست جور دیگری دید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۹ ۲۱:۴۷

از نظر شما یک استاندار فقط باید برای یک شهر کار کنه؟ایا مردم روستاهای دیگه جز مردم نیستند؟چندین ماه هست که روستاییان استان همدان آب ندارند وقتی آب نباشد زندگی هم نیست،نه غذایی میپزند نه حمامی ونه چیزی. متاسفانه صدای روستاییان زحمتکش هم که به جایی نمیرسد.