علی فرخنده، امروز پنج شنبه ۱۰ آذر در مراسم تجلیل از رسانهها و خبرنگاران برتر در پوشش «اجلاسیه ملی جهادگران» و رونمایی از پوستر چهارمین «جشنواره رسانهای ابوذر خراسان جنوبی» اظهار کرد: رهبری در گام دوم انقلاب، شکستن محاصره تبلیغاتی را مطرح میکنند که میطلبد مورد توجه فعالان عرصه فضای مجازی و اصحاب رسانه باشد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: از رسانهها خواستاریم اهم راهبردهای فرهنگی برای تقویت سلامت و آرامش اجتماعی مورد توجه قرار داده و هرچه بیشتر در حوزه آگاهی بخشی عمومی و تنویر افکار عمومی به منظور ارتقای سطح امید در جامعه قلم فرسایی کنند.
فرخنده اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه رسانه فعالیت فنی، مبنایی و جریان سازی شکل گیرد، باید ظرافتها و جزئیات خبر برای اثرگذاری هر چه بیشتر در ذهن مخاطب، مورد توجه باشد.
وی با اشاره به لزوم توانمند سازی رسانهها در حوزه مقدماتی، بیان کرد: باید خروجی همه برنامهها در حوزههایی اعم از توانمندسازیها، جشنوارهها و نمایشگاهی اعتماد ملی و جلب رضایت و اعتماد مردم باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تکیه و اساس و کلید واژه گام دوم انقلاب امید آفرینی است، تصریح کرد: کار فرهنگی زمانی اثر بخش است که تنویر افکار عمومی برای تقویت امید در جامعه را به دنبال داشته باشد.
سجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: در شهریورماه امسال رویداد ملی جهادگران در استان برگزار شد که انعکاس خوبی را در عرصه رسانههای استان داشتیم.
وی گفت: روایت حضور و حرکت جهادی رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس به عنوان نمونه و الگویی از حضور مردمی و دغدغه مند و دلسوزانه در بین مردم است که هنوز بسیار جای کار دارد؛ بنابراین نیازمند باز روایت جدید از سندها و رویدادهایی هستیم که در گوشه گوشه ایران اسلامی و استان خراسان جنوبی بسیار اتفاق افتاده است و انعکاس اخبار امیدبخش و روایت های صحیح نیز همکاری همه فعالان مجازی و رسانه ای را می طلبد.
رضایی با بیان اینکه جشنواره رسانهای ابوذر تبدیل به جشنواره الگویی در سطح کشور ویژه فعالان رسانهای شده است، یادآور شد: چهارمین جشنواره رسانهای ابوذر در سال ۱۴۰۱ نیز برگزار خواهد شد که آثار برگزیده برای جشنواره کشوری در دهه فجر ارسال میشود.
انتهای پیام
نظرات