• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401090805509
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار لرستان:

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است.

مجید منعمی در نشست با نمایندگان تشکل‌های صنفی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد که امروز در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این‌گونه نشست‌ها و گفت‌وگوها برای افکار عمومی حائز اهمیت بوده و بار این مسئولیت بر عهده اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به جمله دانشجو مؤذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا خواهد شد، افزود: این جمله وظیفه دانشجو را سنگین‌تر می‌کند.

فرماندار بروجرد با اشاره به سمت معاونت سیاسی استانداری و فرماندار بروجرد، اضافه کرد: در حال حاضر سرپرست معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری و با حفظ سمت فرماندار بروجرد هستم که در این راستا بیشترین تمرکز بر بروجرد است چون سمت در این شهرستان تثبیت شده و در استان سرپرستی است.

منعمی با اشاره به محل اعتراضات قانونی، خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که به‌عنوان محل تبادل آرا و گفت‌وگو می‌توان از آن نام برد کرسی‌های آزاداندیشی است.

وی بیان کرد: در کرسی‌های آزاداندیشی باید همه سلایق حضور داشته، صحبت کنند، در راستای یک موضوع خاص و به‌نوعی موضوع محور باشد و از مسئولین کشوری و استانی دعوت شود تا صحبت‌های مخالف و موافق را بشنوند.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه دانشگاه به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و این‌گونه کرسی‌های آزاداندیشی را برگزار که به یک فضای گفت‌وگوی سازنده وارد شویم، ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است.

منعمی با اشاره به تکریم ارباب‌رجوع در ادارات، عنوان کرد: هیچ اداره، مسئول و مدیری اجازه ندارد به کسی که به او رجوع کرده و اسمش ارباب‌رجوع است، توهین کند. اگر گلایه و شکایتی هست در خود آن اداره و هم در فرمانداری واحد بازرسی مستقر بوده افراد می‌توانند به این واحد مراجعه و اطلاع داده شود و حتماً با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی دستفروشان، افزود: در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و در این زمینه تصمیم، بازدید از محل‌های استقرار صورت گرفت اما در زمان اجرا به اتفاقات اخیر رخ داد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که باعث نارضایتی عده‌ای نشود چون هر تغییر با یک مقاومت روبرو است بایستی اول بتوانیم آن مقاومت را مدیریت و بعد تغییرات اعمال شود.

منعمی اضافه کرد: ساماندهی دست‌فروشان در دستورکار قرار دارد به محض اینکه شرایط فراهم شد اجرا خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که بخشی از آن اجرا شود.

وی با اشاره به تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، اضافه کرد: باید این موضوع به‌صورت کار ویژه در دستور کار قرار گیرد تا زودتر به نتیجه برسد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به مسئله بیکاری، تورم و...، تصریح کرد: بیکاری مسئله کشور است که عوامل متعدد دارد. تحلیل فضای بیکاری و فقدان اشتغال در کشور یک مسئله چند متغیره بوده که یک بخش آن سومدیریت‌های قبلی و شرایط کشور در فضای جهانی است.

منعمی بیان کرد: تحریم‌هایی که برعلیه کشور ما وارد می‌شود بر این موضوع اثر گذاشته اما نباید مانع تلاش ما شود. به دنبال این هستیم که بخشی از کارخانجاتی که قابلیت احیا دارند و می‌توانند در حل مسئله اشتغال کمک کنند را احیا و راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: درزمینهٔ ایجاد اشتغال جلساتی با سرمایه‌داران بروجردی که خارج از شهرستان هستند، برگزار شده و اقدامات دیگری مانند وام‌های تبصره ۱۸ پیگیری می‌شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به گرانی رهن و اجاره مسکن، افزود: علی‌رغم تأکیدات ریاست جمهوری و حتی آئین‌نامه‌های تصویب و ابلاغ شد اما مدیریت بحث مسکن مدیریت یکپارچه‌ای نیست.

منعمی با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: اقداماتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده و جمع‌آوری معتادین نیز از سطح شهر به‌صورت مستمر و در حال انجام است.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان اقدامات خوبی در راستای زیرساختی مانند آسفالت معابر، نوسازی معابر، روشنایی معابر و در سطح روستاها آسفالت راه‌ها انجام شده است.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه مسئولین شهرستان به‌صورت مستمر در سطح روستاها حضور دارند و از نزدیک مشکلات آن‌ها را بررسی می‌کنند و با اشاره به سهم بروجرد از بودجه، اظهار کرد: در مقایسه با ۱۴۰۰ تقریباً بودجه شهرستان دو برابر شده و سعی این هست که میزان تخصیص بالا برود براساس محرومیت بودجه استانی را در نظر می‌گیرند.

منعمی با اشاره به اتفاقات اخیر، گفت: بحث اعتراض با اغتشاش متفاوت است در این جنگی که اتفاق افتاد ۵۲ کشور سرمایه‌گذاری و فکر گذاشته و هزینه کرده و دنبال این هستند که ماهیت حکومت را عوض کنند.

وی عنوان کرد: باید از نیروی انتظامی تشکر کنیم و از بسیج و سایر نیروهای امنیتی که در این راستا تلاش‌های زیادی کردند که در رده‌بندی مدیریت این اغتشاشات و فضای امن در رتبه خوبی قرار داریم.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه موضوعات فرهنگی باید اولویت قرار بگیرد و هست، افزود: در زمینه برپایی و احداث حوزه هنری در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

منعمی ادامه داد: یکی از اهداف تشکل‌های دانشجویی این است که ارتباط بین مسئولین و مردم را برقرار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha