• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090805174
  • خبرنگار : 50534

تقسیط مطالبات شرکت گاز استان زنجان از صنایع بزرگ

تقسیط مطالبات شرکت گاز استان زنجان از صنایع بزرگ

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مطالبات شرکت گاز استان از صنایع بزرگ جهت پرداخت تقسط‌بندی خواهد شد.

رحیم سلیمانی‌نژاد (۸ آذرماه) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی در استان از ابتدای سال در زمینه پرداخت بهای گاز با مشکلاتی مواجه شده‌اند، اظهار کرد: اغلب واحدها درخواست مهلت برای بازپرداخت بدهی‌های گاز را دارند.

وی با بیان اینکه واحدها بدهی شرکت گاز را تا پایان شهریور می‌توانند در اسفند سال جاری پرداخت کنند، افزود: بدهی نیمه اول تا اسفند سال‌جاری امکان تسویه دارد و نیمه دوم نیز تا پایان تیرماه تقسیط خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اختصاص بودجه به شرکت‌های گاز استان‌ها، میزان وصول مطالبات است، ادامه داد: اگر مطالبات را وصول نکنیم، منابع لازم برای تامین زیرساخت‌ها مورد نیاز در زمینه گازرسانی نخواهیم داشت.

این مسئول با تاکید بر مراجعه واحدهای صنعتی جهت تقسیط بدهی‌ها، اضافه کرد: در چهار تا پنج قسط این مطالبات را تقسیم‌بندی خواهیم کرد، البته ما اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم ولی نمی‌خواهیم وارد پروسه صدور اظهاریه و نامه‌های اجرایی شویم و با واحدهای صنعتی و تولیدی به مشکل برخورد کنیم. 

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه تعرفه در صنایع فلزی به غیر از فولاد از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته است که ابلاغیه اِعمال آن نیز به استان آمده است، خاطرنشان کرد: در اطلاح تعرفه محاسبه قیمت مصرف گاز در صنایع، در سه گروه‌بندی ،مشمول صنایع سیمان ۱۰ درصد، صنایع فلز فولادی ۴۰ درصد و صنایع فلزی با توجه به کدهایی که خواهیم داشت و این هماهنگی با شرکت گاز و سازمان صمت انجام گرفته، خواهد بود؛ به طور مثال ریخته‌گری مشمول ۱۰ درصد است.

این مسئول یادآور شد: صنایع و شرکت‌های صنعتی برای دریافت سوخت دوم جایگزین اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha