• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401090704105
  • خبرنگار : 50428

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مراسم گرامیداشت روز پرستار:

بیش از ۱۲۲۷ پرستار اردبیل به کرونا مبتلا شدند

بیش از ۱۲۲۷ پرستار اردبیل به کرونا مبتلا شدند

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در ۳۲ ماه گذشته بیش از هزار و ۲۲۷ نفر از پرستاران استان چندین بار به کرونا مبتلا شدند ولی فعالیت حرفه‌ای خود را متوقف نکردند.

علی محمدیان ۷ آذر در مراسم گرامیداشت روز پرستار با قدردانی از خدمات خالصانه و ایثارگرانه پرستاران در دوره شیوع کرونا تصریح کرد: ایام کرونا ارزش یک سری از حرفه‌ها از جمله پرستاری را به صورت معنادداری نمایان کرد.

وی ارتقا و حفظ همزمان ابعاد سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی را عالی‌ترین سطح شغل پرستاری دانست و بیان کرد: پرستاری در واقع خدمت و ارج گذاری به انسان و انسانیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل مراقبت‌های ایمن و موثر را شاخص خدمات پرستاری خواند و گفت: ارائه خدمات بهینه پرستاری نیاز به آموزش مستمر دارد و حرفه‌ای بودن در این عرصه از طریق آموزش دائم به دست می‌آید.

وی اظهار کرد: کمتر حرفه‌ای مثل پرستاری این قدر با انسان از نزدیک سر و کار دارد و به همین علت پیچیده‌ترین رابطه کاری و شغلی در پرستاری مستتر است.

محمدیان بر لزوم آموزش پرستاران در زمینه مهارت‌آموزی و تمرین عشق‌ورزی به بیمار تاکید کرد و افزود: برای توسعه حرفه‌ای‌گری پرستاری باید آموزش آکادمیک، کسب دانش اختصاصی، فعالیت سازمان حرفه‌ای و فعالیت در چارچوب اخلاق حرفه‌ای بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تاخیر در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۳۸۶ گفت: با همت دولت سیزدهم اجرای این قانون آغاز شده و در مرحله نخست، برای ۱۵ بسته خدمات پرستاری تعرفه‌ای ویژه تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: طی چند روز گذشته بخشی از مطالبات پرستاران در قالب اجرای همین قانون به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و بخش دیگر آن نیز پس از ابلاغ شیوهنامه اجرایی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha