• شنبه / ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401090502508
  • خبرنگار : 71402

اردوغان به هشدارهای آمریکا اهمیتی نداد

اردوغان به هشدارهای آمریکا اهمیتی نداد

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت، آنکارا مصمم است «تروریست‌ها» را بدون توجه به اینکه کجا هستند و چه کسانی را شریک خود می‌دانند، «ریشه‌کن» کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، اظهارات روز جمعه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از اعتراض واشنگتن به آنکارا در مورد حملات هوایی‌اش به شمال عراق و سوریه مطرح می‌شود که به گفته ایالات متحده، نیروهای آمریکایی را که با شبه‌نظامیان کُرد در سوریه همکاری می‌کنند "مستقیماً تهدید می‌کند."

اردوغان در کارخانه کشتی‌سازی استانبول گفت: مهم نیست تروریست‌ها با چه کسانی تبانی می‌کنند، ترکیه همواره آنها را بابت هر قطره خونی که ریخته‌اند، پاسخگو خواهد کرد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که رئیس‌جمهوری ترکیه در کنار شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در مراسم افتتاحیه «پی‌ان‌اس خیبر»، یکی از چهار ناوچه‌ای که اسلام‌آباد از ترکیه سفارش داده است، شرکت داشت.

رجب طیب اردوغان همچنین با اشاره به گروه تروریستی داعش گفت: «هیچکس نمی‌تواند برای ترکیه که تنها متحد ناتو است که تن به تن با داعش جنگید و پیروز شد، نطق کند.»

از یکشنبه گذشته، آنکارا حملات هوایی و توپخانه‌ای به نام عملیات پنجه شمشیر را در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است. اهداف آن شبه‌نظامیان کُرد هستند که ترکیه آن‌ها را مسئول حمله تروریستی ۱۳ نوامبر در استانبول می‌داند که منجر به کشته شدن ۶ تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر شد. روز چهارشنبه، هواپیماهای ترکیه مکانی را در فاصله ۳۰۰ متری یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی حسکه بمباران کردند که باعث شد پنتاگون، ترکیه را به این متهم کند که نیروهایش و مبارزه با داعش را به خطر انداخته است.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز جمعه در واکنش به این موضوع گفت که آنکارا فقط «تروریست‌ها» را هدف قرار می‌دهد و اینکه آنها آسیبی به نیروهای ائتلاف یا غیرنظامیان وارد کنند، «دور از ذهن است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۰۹:۳۹

بهترین کار را انجام داده به چند دلیل: 1-حضورارتش سنتکام آمریکا درخاک سوریه غیر رسمی است..... 2-بااقرار و صراحت بیان رسانه ای احمق درجه یک ترامپ این اوباما و هیلاری کلینتون بودند که داعش را ایجاد و تسلیح و به منطقه اعزام کردند و خاک سوریه و عراق را شخم زدند.......و.......و...........درثانی حق دفاع از مرزها برای ترکیه جهت ایجاد امنیت داخلی برای مردم ترکیه محفوظ است.......

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۵۱

ترکیه پدرداعش ودیکتاتور شناخته شده هست مرگ بر کردوغان

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۰۸

مرحبا یاشاسین ترک میلتی یاشاسین اردوغان کبیر

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۴۲

ايران وترکیه در معرض تروریست های وحشی منافقین ضدانقلاب قرار دارن اینها منافقین واداعش یکی هستن کومله وکردهای که با داعش همکاري میکنن مرزهای ایران وترکیه را نا امن میکنن ایران ترکیه اگه واقعا متحده بشن هیچ قدرتی نمیتونه حای ایران ترکیه باشه دخالت بکنن موقع داعشی کشتن اینها را کردستان عراق ایران نجات داد حالا دارن برعليه اینها خلاف میرن بماند دارن خيانت میکنن این تروریست ها

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۳:۵۴

ناگفته نماند دولت ترکیه خودش یکی ازشرکا داعش هست چون بیشتر درترکیه آموزش دیدن وازلحاظ لجستیکی وتدارکاتی کمکشان کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۸:۱۸

بر عکس آنچه رسانه های داخلی تورکیه را به حمایت از داعش متهم کردند .تورکیه در جنگ‌ سوریه وقتی دید تورکها و تورکمن های سوری قتل و عام میشند به درخواست آنها وارد عمل شد و با حمایت از گروه‌ها جان هزاران هزار نفر رو نجات داد . حقیقت همیشه اونی نیست که تو رسانه ها منعکس میشه .کافیه سفری به شمال و غرب سوریه داشته باشی و محبوبیت اردوغان را بین مردم سوریه ببینی .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۴:۵۴

زنده باد اردوعان

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۶:۰۹

یاشاسین اردوغان .یاشاسین ترکیه .یاشاسین ایران

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۸:۱۰

این اردوغان پیش خودش چه فکری کرده این همه آدم کشته .خودش باید پاسخگو باشه.اونا تروریستن یا کردها؟!کردها توخاک اجدادیشون موندن واز خودشون دفاع کردن کحای این تروریستیه.کاملا مشخصه همسایه های کردها از موجودیت کردها مشکل دارن.نمیخان کردها پیشرفت کنن.درحالیکه خودشون ازیه جای دیگه اومدن تاریخشون هم مشخصه از مغولستان.شماها هیچ وقت حریف کردها نمیشید شانس اوردید که تجهیزات کردها ضعیفه .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۲:۲۴

چرند نگو اسیر تبلیغات منفی علیه اردوغان شدین که البته ویروس فاشیزم تو مغز استخوانتون کار کرده، اردوغان از هر لحاظ یک اعجوبه سیاسی و جزو معدود مردهای دنیای سیاسته که حرف و عملش یکیه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۹:۵۸

همونا باز یه اسمی توی تاریخ دارن شما چی کجای تاریخ اسمی از شما وجود داشته جزجعل همون مغولستان که میگی حداقل تو تاریخ اسم داتشه شما همان هم نداشتید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۰۸

توهم داره منافق دورو و جیره خوار اسرائیل

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۵۵

ماکه آخرنفهمیدیم کی باداعش جنگیدوپیروزشد؟!!!!چون ازیکطر ایران ازیک طرف اروپا وبقیه هم ازروسیه وبقیه دولتها ادعای پیروزی خودشان برداعش رادارند حالاتواین میان پیداکن هندونه فروش را..😉😉

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۵۵

حاج قاسم با تروریستها جنگید یا توی ... ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۵۰

شبه نظامی خواندن تروریستها دور از اخلاق و انصاف است آن هم از سوی کشوری که خود قربانیه تروریستهایی از همان نوع میباشد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۵۲

داعش با کمک نظامی خود تو داعشی الاصل تونست سوریه را به خاک وخون بکشه نفت سوریه توسط ترکیه و داعش غارت شد حالا که کوردهای قهرمان درکوبانی داعش را نفس گیر کردند باز تو بودی از داعش حمایت کردی با بمباران کوردها هیچ غلطی نمیکنی ۶۰ساله تو اون ارباب گور به گورت آتاتورک نتونستی کوردها راشکست بدید ازین به بعد هم نخواهید تونست زنده باد کوردستان سوریه نابودباد ترکیه داعشی صهیونیستی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۰:۲۲

این حق ترکیه.و ایران است که ..هرجا امنت ملی ایشان در خطر بود حضور پیدا کنند..افرین بر اقای اردوغان ..که بدون هیچ ترسی ..از آمریکا...ترویستهارو .در نزدیک پایگاههای امریکا هدف قرار داد .و یک بار دیگه .به ترویست ها فهموند. که امریکا ..قابل اطمینان نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۰:۲۵

در فاشیست بودن ترکیه و کودک کش بودنش شکی نیست اما آمریکا هر کجا پا بگذارد آنجا رنگ آرامش به خود نخواهد دید چون سیاست فروش اسلحه این رو حکم میکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۵:۴۴

کاملا صحیح است .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۷:۳۲

اره یکی توجنگیدی دربرابر داعش یکی اردوغان خبیث قیافشو نگاه کن چهرش از انسانیت دور شده انقد دروغ گفته ظلم کرده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۰:۱۹

البته از این نیروهای کورد باید ادب بشن شکی نیست اما ترکیه خود مادر داعش است و تمام بهم ریختگی سوریه زیر سر ترکیه هست ..نمیدونم اردوغان تا کجا میخواد این سیاست نامرد هزار چهره رو ادامه بده ..

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۰:۴۷

تو خودت پدر خوانده داعشی ونوکر پوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۹:۲۶

اردوغان علنا از داعش حمایت میکرد بر ضد کردهای سوریه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۸:۴۸

هر از چند گاهی تروریست تجزیه طلب در تورکیه و ایران با ایجاد عملیات‌های کور و یا بمب گزاری و به شهادت رساندن سربازان و مامورین نظامی و مردم بیگناه سعی دارن اوضاع را ملتهب کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند .غافل از اینکه خودشون در دام این فتنه خواهند افتاد. دولت تورکیه هم در جهت دفاع از ملت تورکیه و صیانت از مرزها هر از چند گاهی اینها رو ادب میکنه.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۸:۴۹

یاشاسین تورک‌میلتی یاشاسین سائین رجب طیب اردوغان.