• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401083020857
  • خبرنگار : 50553

یک مسئول خبر داد

برگزاری کارگاه‌هایی برای مقابله با اعتیاد در مدارس قزوین

برگزاری کارگاه‌هایی برای مقابله با اعتیاد در مدارس قزوین

ایسنا/قزوین رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد در مدارس، کارگاه‌های ۱۰ ساعته برای مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس در حال برگزاری است که ۶ جلسه آن برای دانش آموزان، ۲ جلسه برای معلمان و سه جلسه برای والدین است.

ناصر حقایق‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به هفته مبارزه با اعتیاد در مدارس، برنامه‌هایی نمادین در سطح استان و منطقه به جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس برگزار شد. در این راستا از مسئولان استانی دعوت شد تا در مدارس حضور پیدا کنند و در خصوص افزایش اعتیاد در مدارس هشدارهای لازم را به والدین، دانش آموزان و معلمان ارائه دهند.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان انجام‌شده، کارگاه‌های ۱۰ ساعته برای مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس در حال برگزاری است که ۶ جلسه آن برای دانش آموزان، ۲ جلسه برای معلمان و سه جلسه برای والدین است. این کارگاه باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، آگاه‌سازی والدین و توانمندسازی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

ای مسئول بیان کرد: افرادی که در این کارگاه‌ها مسئولیت آموزش را بر عهده‌ دارند، افرادی توانمند هستند که خود دوره‌های لازم را در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی آموزش‌ دیده‌اند. موضوعات مربوط به تاب‌آوری دانش آموزان همچون خودآگاهی، خود مراقبتی، ارتباط مؤثر و کنترل خشم در این کارگاه‌ها محور آموزش است.

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش استان قزوین در پایان گفت: مناطق حاشیه‌ای و پرخطر استان که با آسیب‌های اجتماعی بیشتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در اولویت اول برگزاری این کارگاه‌های توانمندسازی قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha