• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082819012
  • خبرنگار : 50310

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

دانشجویان باید در متن مسائل جامعه قرار بگیرند

دانشجویان باید در متن مسائل جامعه قرار بگیرند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: برای اینکه دانشگاه‌های ما فعال و مؤثر باشند نیاز به بازدیدهای علمی و عملی در برنامه درسی همه گروه‌هاست، دانشجویان باید در متن مسائل جامعه قرار بگیرند.

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عدم کاربردی بودن بسیاری از مباحث موجود در سرفصل‌های آموزشی باعث بی یلی دانشجویان و عدم مشارکت آن‌ها شده است.

وی با اشاره به این‌که بازنگری سرفصل‌های درسی را باید مورد توجه ویژه قرار دهیم، ادامه داد: سرفصل‌ها باید جهت کارآمدی در بازار دنیای واقعی باشد و باید درس‌های بین رشته‌ای را ایجاد کنیم.

جعفری تصریح کرد: واکنش دیگر ما می تواند ایجاد برنامه‌های درسی جدید باشد، یعنی باید دانشگاه ما نیازآفرینی و ایجاد اشتغال جدید را در سطح زیرنظام‌های آموزش عالی و با در نظر گرفتن اسناد بالادستی مانند نقشه جامع علمی کشور و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و ضرورت‌های شغلی مناطق و کشور با تعامل با بخش‌های مختلف اشتغال ایجاد شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بیان کرد: برای اینکه دانشگاه‌های ما فعال و مؤثر باشند نیاز به بازدیدهای علمی و عملی در برنامه درسی همه گروه‌هاست، دانشجویان باید در متن مسائل جامعه قرار بگیرند و چالش‌های موجود در جامعه را لمس کنند، آموزش بدون در نظر گرفتن مسائل واقعی کاربردی در جامعه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اساتید را با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باید به سمت فروش فناوری هدایت کنیم.

جعفری افزود: بودجه لازم را برای بحث‌های فناوری و پژوهشی در نظر نمی‌گیرند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: یکی از کارهای ما می‌تواند این باشد که آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های صنعتی را در دل دانشگاه‌ها قرار دهیم، همانگونه که در دانشگاه های علوم پزشکی بیمارستان داریم ما نیز باید آن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را در دل دانشگاه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌هایی که در دانشگاه‌ها داریم تحقیقاتی هستند و باید آن‌ها را صنعتی کنیم تا بتوانیم ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم.

جعفری عنوان کرد: دانشگاه‌های ما زمانی می‌توانند در حوزه صنعت موفق شوند که سطح آگاهی فناوری و بازار برای ارائه محصول و خدمت جدید با یکدیگر انطباق داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان افزود: باید ارتباط با دانشگاه و بازار کار را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با همفکری، همکاری و هماهنگی مسئولان ازجمله شورای عالی انقلاب فرهنگی مسائل و چالش‌هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد را عبور کنیم و با تبیین برنامه‌های راهبردی مناسب و بازتعریف مأموریت زیرنظام‌های آموزش عالی برای دانشگاه‌ها در هر منطقه و استان شاهد اثرگذاری بهتر دانشگاه‌ها در حل مسائل اقتصادیف اجتماعی و فرهنگی کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha