• جمعه / ۲۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401082718694
  • خبرنگار : 71592

واشنگتن: با مقامات وابسته به شبه نظامیان در دولت جدید عراق کار نمی‌کنیم

واشنگتن: با مقامات وابسته به شبه نظامیان در دولت جدید عراق کار نمی‌کنیم
نخست وزیر عراق

وبسایت خبری اکسیوس آمریکا نوشت، واشنگتن به نخست وزیر عراق اعلام کرده که در دولت وی با مقامات وابسته به گروه‌هایی که واشنگتن آنها را "سازمانی تروریستی" می‌داند، کار نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این وبسایت در گزارشی نوشت، دو منبع آگاه گفتند، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ابلاغ کرده که با آن دسته از وزیران و مقامات ارشد وابسته به گروه‌هایی که ایالات متحده آنها را "سازمانی تروریستی" می‌داند، تعامل نخواهد کرد.

به نوشته اکسیوس، با این حال، آمریکا برای همکاری حداکثری با دولت جدید عراق برنامه ریزی می‌کند و به آن فرصت داده است چرا که عراق شریک اصلی دولت بایدن در منطقه است و از طرفی هم آمریکا برخی منافع امنیتی و اقتصادی دارد که باید آنها را حفظ کند.

این دو منبع گفتند، دولت بایدن عملا تصمیم گرفته که با نعیم العبودی، وزیر علوم و عضو عصائب اهل الحق عراق کار نکند.

در این گزارش آمده است که الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد از زمان تصدی پست نخست وزیری توسط السودانی تاکنون پنج مرتبه با او دیدار و سیاست آمریکا را درباره تعامل با وزیران و مسوولان مرتبط با این گروه‌ها را ابلاغ کرده است. همین پیام را مسوولان دیگر در دولت بایدن نیز به دولت عراق انتقال داده‌اند.

این دو منبع گفتند، دولت بایدن از این مساله نگران است که السودانی تسلط کافی بر گروه‌های مسلح را نداشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۲۸ ۰۸:۴۹

یعنی دولت بایدن می خواهد نیروهای خودجوش مردمی بسیجی را که با رشادت های خودشان و تقدیم شهدائی مانند ابومهدی المهندس و....که توسط آیات عظام و علمای دینی تشکیل شده اند را حذف کند؟! تا راحت تر بتواند منابع عراق را غارت کند و بر مسئولانی که مهره های مورد اعتمادش هستند تسلط پیدا کند؟!..........