• جمعه / ۲۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082718603
  • خبرنگار : 50310

معاون استاندار لرستان:

لزوم بازنگری در کمیسیون ماده ۱۰۰/نبود مدیریت یکپارچه شهری باعث سردرگمی در اداره شهر می‌شود

لزوم بازنگری در کمیسیون ماده ۱۰۰/نبود مدیریت یکپارچه شهری باعث سردرگمی در اداره شهر می‌شود

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم بازنگری در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تأکید کرد.

احمدرضا دالوند، در نشست تخصصی رییس و اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی که با حضور استاندار، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای لرستان تشکیل شد، با اشاره به چالش‌ها و مشکلات شهرهای استان، اظهار کرد: نبود مدیریت واحد و یکپارچه شهری در ارائه خدمات باعث ایجاد ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و سردرگمی در اداره شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه این چالش باعث می‌شود شهرداری‌ها سرمایه‌های خود را از دست بدهند، افزود: عدم مدیریت یکپارچه شهرها هزینه‌های چندین برابری را بر پیکر اقتصاد شهری تحمیل کرده و درنهایت فرهنگ شهرنشینی را با چالش‌هایی مواجه ساخته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به عدم توجه به مشارکت شهروندان در امور مختلف شهری به عنوان یکی دیگر از چالش‌های شهرهای استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان دستیابی به توسعه پایدار شهری، توجه شهروندان به حوزه‌های مختلف است. باید تلاش کرد تا از بُعد فرهنگی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه روستاها نقش فراوانی در بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری یک استان دارد، افزود: تبدیل روستاها به شهر بدون برنامه و بی‌توجهی به زیرساخت‌ها باعث صدمه به اشتغال روستایی و تغییر بافت فرهنگی و اجتماعی آن می‌شود.

دالوند بر لزوم بازنگری در مفاد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تأکید کرد و با بیان اینکه ساماندهی و ایجاد ایمنی لازم در ساخت‌وسازها در کمیسون ماده ۱۰۰ لازم است به روز شود، بیان کرد: توجه این کمیسیون به ثبات طراح ساختمان بر اساس پروانه و نقشه اولیه مانع از ایجاد تغییر در نقشه و افزایش طبقات در ساختمان می‌شود.

معاون استاندار چالش دیگر شهرداری‌های لرستان را در بحث مدیریت و بازیافت پسماند و تاثیر آن بر سلامت افراد و محیط زیست عنوان کرد و افزود: متأسفانه شهرداری‌های استان به‌دلیل هزینه‌ بالای بازیافت تاکنون نتوانسته‌اند به نحو مطلوبی به این مقوله بپردازند، بنابراین لازم است توجه ویژه‌ای به شهرداری‌ها برای این امر مهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha