• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082618080
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار لرستان:

بروجرد از منابع آب پایدار برخوردار نیست

بروجرد از منابع آب پایدار برخوردار نیست

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: بروجرد از منابع آب پایدار برخوردار نیست.

مجید منعمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌های بروجرد که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس کمیسیون داخلی شوراها در مجلس در هتل زاگرس شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ساختار فرمانداری ویژه در کل کشور مشخص نیست، ادارات زیرمجموعه اختیاراتی ندارند و مشکلات متعددی در این مورد وجود دارد، فرمانداری بروجرد یک عنوان است و عملاً کارایی خاصی ندارد.

وی تصریح کرد: تأمین آب شهرستان توسط چاه‌ها انجام می‌شود، رتبه‌بندی بارش در شهرستان مطلوب بوده و در این راستا پروژه سد آبسرد و شهید بروجردی اعتبار لازم را جذب نکرده است که اگر این ابر پروژه‌ها به ثمر برسد مشکلات آب حل خواهد شد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: این شهرستان از منابع آب پایدار برخوردار نیست و با وجود اینکه از نظر بارش در رتبه خوبی قرار دارد اما در این حوزه مشکل وجود دارد تأمین آب شهرستان از طریق چاه‌های آب است.

منعمی اضافه کرد: دو پروژه سد آبسرده و شهید بروجردی داریم که این سدها از معضلات شهرستان بروجرد هستند که ساخت آن‌ها از سال‌ها قبل تاکنون به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: سد آبسرده با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی هنوز اعتبار لازم را جذب نکرده است ولی در ثورت تکمیل و ساخت می‌تواند مشکل عدم منابع آب پایدار در بروجرد را حل کند.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه این دو پروژه را می‌توان تحت عنوان ابر پروژه یاد کرد، افزود: این شهرستان صنعتی‌ترین شهرستان لرستان است به‌طوری‌که ۴۰ درصد صنایع استان در بروجرد متمرکز هستند.

منعمی ادامه داد: این صنایع اغلب یا راکد و یا نیمه فعال است و صنایعی که فعال بوده نیازمند حمایت دولت برای احیا هستند و دولت نیز بر احیای آن‌ها تلاش دارد.

وی اظهار کرد: در راستای حل مشکلات می‌توان از ظرفیت‌های مردمی و ظرفیت NGO ها و سمن‌ها در حل مشکلات کشور بهره گرفت که با شعار دولت مبنی بر مردمی بودن هم همخوانی دارد.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: حلقه‌های مردمی سمن‌ها و همان فعالان اجتماعی و فرهنگی هستند که نیازمند یکسری قوانین حمایتی در حوزه اعتبارات و حیطه فعالیت در مجلس هستند تا در راستای حل مشکلات کشور و شهرستان اثرگذارتر باشند.

منعمی خاطرنشان کرد: در شهرستان نیز ظرفیت‌های مردمی بالقوه‌ای وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در حل مشکلات شهرستان استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha