• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401082517909
  • خبرنگار : 30188

درب شیشه‌ای چیست و چه کاربردی دارد؟

درب شیشه‌ای چیست و چه کاربردی دارد؟

عموما در ساختمان‌ها درب‌های شیشه‌ای در بین طبقات راه پله و حد فاصل آسانسورها تا فضای ورودی اصلی اجرا می‌شوند. در این متن به سوالاتی از قبیل درب شیشه‌ای چیست؟ چه کاربردی دارد؟ ضوابط درب شیشه‌ای چیست؟ درب‌های شیشه‌ای در چه مکان‌هایی استفاده می‌شوند؟ پاسخ داده‌ایم، برای رسیدن به این پاسخ‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت اسمارت کو، درب شیشه‌ای برای جلوگیری از خطرات احتمالی مانند آتش‌سوزی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. امروزه با گسترش ساختمان‌سازی و استفاده از مصالحی که قابلیت اشتعال‌پذیری بالایی نسبت به مصالح قدیمی دارند و همچنین استفاده از تاسیسات الکرونیکی و... امکان وقوع خطر آتش‌سوزی در ساختمان‌ها بیشتر شده که می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل با تحولی که در صنعت ساخت شیشه ایجاد شده، می‌توان از بروز این حوادث جلوگیری کرد.

درب شیشه‌ای اتوماتیک

این نوع از درب‌های شیشه‌ای به صورت خودکار و بدون دخالت دست باز و بسته می‌شوند. امروزه در ساختمان‌ها برای جلوه بهتر ساختمان درب شیشه‌ای اتوماتیک جایگزین درب‌های قدیمی شده است. از این درب‌ها به دلیل سهولت در رفت و آمد بیشتر در قسمت ورودی بانک‌ها، مراکز خرید، ادارات و... استفاده می‌شود. از جمله مزایای درب شیشه‌ای اتوماتیک می‌توان به جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی، رعایت بهداشت، جلوگیری از ورود گرد و غبار، سهولت در تردد و کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.

قیمت درب شیشه ای

کاربرد درب‌های شیشه‌ای

به طور کلی می‌توان گفت درب‌های شیشه‌ای از مستحکم‌ترین انواع شیشه‌های موجود در بازار هستند که کاربردهای بسیار زیادی دارند. از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عایق صوتی و حرارتی
  2. جلوگیری از انتشار دود و آتش در صورت بروز آتش‌سوزی
  3. ایجاد حریم خصوصی در هر طبقه
  4. جلوگیری از ورود آلودگی‌ها و گرد و غبار
  5. عبور نور طبیعی به راه پله‌ها و جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی برای ایجاد روشنایی
  6. جلوگیری از ورود اشعه UV به داخل محیط
  7. ایجاد محیطی زیبا و امن
  8. سهولت در نصب و اجرا

مزایای استفاده از درب شیشه‌ای

  1. نصب سریع و آسان
  2. زیباسازی محیط مورد استفاده
  3. قابلیت سفارش و ساخت در اندازه‌های متنوع و مورد نظر
  4. قابلیت اجرا و ساخت در طرح‌ها و رنگ های مختلف

خرید درب اتوماتیک

جنس درب شیشه‌ای

این شیشه‌ها از جنس سکوریت هستند که بسیار مقاوم در برابر ضربه و حرارت به شمار می‌روند. به طور کلی شیشه‌های سکوریتی شیشه‌های نشکنی هستند که در صورت شکسته‌شدن به قطعات بسیار ریز غیر برنده تقسیم می‌شوند که هیچ آسیبی به افراد وارد نمی‌کنند.

شیشه‌های سکوریت به دلیل فرآیند انبساط و انقباضی که روی آن‌ها انجام می‌شود مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی با ضربات معمولی نمی‌شکنند و این دقیقا رفتاری است که در زمان آتش‌سوزی و هجوم افراد به سمت راه‌پله‌ها نیاز است، زیرا به آسانی نمی‌شکنند و در صورت شکستن، به افراد آسیب نمی‌زنند و در برابر حرارت ناشی از آتش‌سوزی، دوام لازم را دارد.

قوانین نصب درب شیشه‌ای

برای نصب و اجرای درب شیشه‌ای قوانین و ضوابطی باید رعایت شود تا مورد تایید سازمان آتش‌نشانی و ناظر پروژه قرار بگیرد. از جمله این قوانین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این درب‌ها برای ساختمان‌های 5 طبقه یا بیشتر که ارتفاع بیشتر از 15 متر دارند قابل نصب هستند.
  2. شیشه و یراق‌آلاتی که در ساخت این نوع درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باید مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و ضربه داشته باشند.
  3. این درب‌ها باید در حدفاصل بین آسانسور و راه پله نصب شوند (محل دقیق اجرا در نقشه ساختمان باید مشخص شود)
  4. درب‌های دودبندهای ایجاد شده حتما باید خود برگردان باشند.
  5. ضخامت شیشه‌های مورد استفاده در این نوع درب‌ها 10 میلی‌متر و از نوع سکوریت باید باشد چرا که باید مقاومت کافی را در برابر ضربه و حرارت داشته باشد.

کلام آخر

از درب شیشه‌ای در ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی و... که دارای طبقات زیادی هستند و بیشتر در معرض آتش‌سوزی قرار دارند استفاده می‌شود. در این متن تلاش کردیم تا تمامی اطلاعاتی که بازم است در رابطه با درب‌های شیشه‌ای بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha